Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"The boy asks."

Çeviri:Oğlan sorar.

4 yıl önce

17 Yorum


EminCiment

erkek çocuğu sorar

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

alternatif cevaplari buraya yazmak yerine sadece rapor tusuna basin lütfen

4 yıl önce

soner67

çocuk sorar neden olmuyor?

3 yıl önce

iamnotabot

Cinsiyetten dolayi. Child olsa hakliydin. Boy: erkek cocuk

3 yıl önce

furkhan

Ya "sormak" olduğunu biliyordum ama alternatifte mevcut mu diye merak ettiğimden "Oğlan ister" dedim, kabul etmedi, istemek manasına gelmesi için askstan sonra bir isim mi gelmesi gerekiyor?

3 yıl önce

scarlecchino
scarlecchino

Genel olarak 'ask'i soru sormak, bir şeye cevap aramak için kullanırız. (asking a questing, asking how he is/where he is etc).

Bunun dışında infinitive (fiilin mastar hali) ile birlikte 'ask to' kullanılır. Bu genelde bir şey yapmak istenirken kullanılır. (He wants to go to a doctor, she wants to play guitar)

Ask for ise birisinden bir şey istenirken kullanılır (he asks for more money...).

Birisinden yardım isterken 'ask for' da 'ask to' da kullanılabilir (He asks for help, they asked us to help them).

Ask ve ask for arasındaki temel fark, ask bir şey sormak anlamında kullanılırken ask for birisinden bir şey isteme, rica etme anlamında kullanılır.

I called them to /ask for/ more details.

I called them to /ask/ more details.

Kaynak: http://dictionary.cambridge.org/grammar/british-grammar/ask-and-ask-for

3 yıl önce

Franquistain

Evet. "Ask(s) for" olmasi gerekir.

1 yıl önce

RamazanMsr

Kızan sorar daha dogru olmaz mı :)oğlan ne layn

3 yıl önce

Talha_58

"Delikanlı sorar" olmadı :)

3 yıl önce

baysalsema

Yanlış yazmışımmmm :(

3 yıl önce

ALCOHOLICS

Oğlan soru sorar?

2 yıl önce

VolkanBk

TDK Derki; Cinsel bakımdan erkeklerin zevkine hizmet eden sapık erkek. Oğlan kelimesi çıkartılmalı yerine erkek denilebilir

2 yıl önce

Sekaiju

ask ile want ayrımı nasıl yapılıyor ?

1 yıl önce

zubist

erkek çocuk sorar neden olmuyor çıldırıcammmmm

1 yıl önce

Fatih480200

Bu iki oldu, aynı cevabı vermeme rağmen kabul etmedi

1 yıl önce

sevim208402

"erkek çocuk sorar " dedim neden yanlış olsun?

1 yıl önce

mehmetmeti16

Cevabın tıpa tıp aynısını yazdım, yine yanlış diyor. Bu işte bir terslik var.

8 ay önce