"Hangi otobüs tren istasyonuna gider?"

Çeviri:Which bus goes to the train station?

4 yıl önce

11 Yorum


mervanyalcindag

_ 3. tekil şahıs için "goes" olan "go" fiili soruda "go" halinde yazılmaz mı? Yoksa Which, Where, Why gibi soru kelimeleriyle kullanıldığında özel olarak "goes" olarak mı kalır?

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

kurali "soruda" diye degil, "yardimci fiil oldugunda" diye düsünmeniz lazim cünkü yardimci fiil varken -s takisini o alir. sorulan sey cümlenin öznesi oldugunda yardimci fiil kullanilmaz, dolayisiyla fiil oldugu gibi kalir. detaylar: https://www.duolingo.com/comment/3157659

4 yıl önce

zeynepsevim06

Bize yardım rtmiş oldun

2 yıl önce

mervanyalcindag

Teşekkür ederim, gayet açıklayıcı oldu :) Bu arada teknik olarak ilginç bir durum var sitede. Ben 3. tekil şahıs yazıyorum, kaydettikten sonra 1. tekil şahısa dönüşüyor. en sonunda _ 3. tekil şahıs yaptım öyle oldu :D

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

evet maalesef sonunda nokta koyunca hangi sayi olursa olsun listeye dönüsüyor 1den baslayarak

4 yıl önce

zeynepsevim06

Evet yaaaaa

2 yıl önce

HulyaCakka

which bus does go to the train station

2 yıl önce

UzayUysal

Ben which bus goes to train station dedim yanlis dedi bune peki

4 yıl önce

SelinGrgl

Train station yerine railway station kullandim. Neden yanlis cevap sayildi?

3 yıl önce

IlkerKoak1

Neden to kullandik , her zaman kullanmiyoruz sanki to

1 yıl önce

zeynepsevim06

Basit annem ingilizce öğretmeni olduğu için kolayca yapıyorum

2 yıl önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.