Duolingo is de populairste methode van de wereld om talen te leren. En het allerbeste: het is 100% gratis!

"She searches for her mother."

Vertaling:Zij zoekt haar moeder.

3 jaar gelden

6 opmerkingen


NCThom
NCThom

In het Engels is "search for" minder casual dan "look for".

"She searches for her mother" omdat haar moeder al drie dagen vermist wordt.

"She looks for her mother" omdat ze lunchen in dit restaurant.

7 maanden geleden

Corry83

waarom wordt for soms vertaald met aan of voor en nu helemaal nit

3 jaar gelden

Lenkvist
Lenkvist

"To search for" is een zogenaamd "phrasal verb". Het is een combinatie van een werkwoord en een voorzetsel met een bepaalde betekenis. In het Nederlands is heeft "zoeken" dezelfde betekenis, vandaar dat het werkwoord en het voorzetsel "for" niet apart vertaald worden.

3 jaar gelden

HenkVanEs

heeft "to look for" dezelfde betekenis

3 jaar gelden

StefvanSchie
StefvanSchie

Volgens mij wel, maar ik ben er niet 100% zeker van

3 jaar gelden

hendy3
hendy3

she is searching for her mother is dat ook goed?

2 jaar gelden