"Do you accept credit cards?"

Fordítás:Elfogadnak hitelkártyát?

September 24, 2014

12 hozzászólás
Ez a téma le van zárva.


vendree

You = Te, Ön, Ti, Önök - tegezés és magázás nem válik szét élesen, mint a magyarban, üdv: VE


sarandi.tibor

Nagy kezdőbetűvel nem fogadta el a "Hilelkártyát elfogadsz?" fordítást. :-((


hb433

nem irtad el a forditasnal is, mint most?


Dave9247

Elfogadnak?? Ez E/2 alak. Vagy még nekem van reggel?


Harga

Ez T/2 is. Jó reggelt! :)


BagolyZsolt

Szerintem a forditasnal az ige egyes szam második szemelyu alakjat vagy tobbes szam masodik szemelyu alakjat egyarant el kellene fogadni azaz "Elfogadsz"vagy az Elfogadnak" alak a helyes(bar a gep nem akarja elfogadni vmiert)mert a You az egyes szam masodik szemelyre uta


Makuka0

hitelkártyának fordítja, holott a cards többesszámban van. miért? így kell, vagy hibáztak a fordításban? vagy magyarul szabadon?


karak74

Így kell! Nem hibáztak, és nem szabadon választható. De itt van egy eltérés a magyar és az angol használat között. Ha általános értelemben mondom, akkor a magyar egyes számban mondja (sok esetben meg a valami-ként), az angol meg névelő nélkül többesszámban. (De az angol ugyanezt mondhatja úgy is, hogy határozatlan névelő + egyes szám.) Tehát a kérdés arról szól, hogy a fickó még elő se vette a hitelkártyáját, hanem általánosságban kérdezi. Ha egy csehóban (bocsánat, in pub) azt kérdezi: *Elfogadja a hitelkártyátmat? az már az angolban Do you accept my credit card lenne. (És itt azért nincs the, mert a my után tilos!)


BakaZsombor

válaszom: elfogadsz bankkártyát? - hibás válasz

Ezt írja megoldásnak: elfogadsz ön kártyát? ???


Katalin5246

Ezzel csak annyi a gondom, hogy ebben a mondatban nem tudtam megtalálni, hogy you= te, vagy ök,. ebből lett a hibám


BagolyZsolt

Az elfogadnak semmikepp nem lehetne helyes hiszen az ugye they accept tobbes szam harmadik szemely lenne ami ebben a kerdo mondatban nincs feltuntetve.


BagolyZsolt

Az elfogadnak semmikepp nem lehetne helyes hiszen az ugye they accept tobbes szam harmadi szemely lenne ami ebben a kerdo mondatban nincs feltuntetve.

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.