1. المنتدى
  2. >
  3. الموضوع: English
  4. >
  5. "القطة تنام وسط الكلاب."

"القطة تنام وسط الكلاب."

الترجمة:The cat sleeps among the dogs.

September 27, 2014

70 تعليقًا


MostafaOthman

the cat sleeps between dogs what is the problem in my answer ?


TheMoniV

الخطأ هو أن كلمة "Between" تستخدم إذا كان الغرض بين شيئين إثنين، أما إذا كان الغرض بين مجموعة من الأشياء (الجمع) فنستخدم "Among"


maha511

Thank you so much :)


KaremElgen

Thx for u good jop


Daghasi

طيب الغرض بين شيئين اللي هو الكلب والقط


JmoolKhale

الغرض هو القط.. والقط بين كلاب كثير مو اثنين


Zahraa55t

thank you so much ❤


Yousif_Almutairi

المشكلة أن الجملة التي فيها between ليست الترجمة الصحيحة لجملة القطة تنام وسط الكلاب لان فيها spider وليس cat


mohamedsal414420

Among more than two Between just two


omarbensli

خطأك الوحيد هو أنك نسيت تعريف الكلاب the dogs


joudsalibi

Detween يعني بجانب


mabdulkader

بين اتنيين between .... و بين اكتر من اتنيين among


IaHp7

برنامج رائع جداًوانا محظوظه لاني وجدته


leader10Da

قطة انتحارية


Witl_10

ههههههههههههه


Djouhina1

i chose "the cat sleeps among the dogs" what is the problem here ?


yamamah6

اختار الجمله the cat sleeps batween thedogs لكن مع ذلك يطلعلي خطاء؟؟


yamanooxx

Hello i love this program


IbraheemHu2

ازاى الكلاب تبقا the dogs و الكلاب جمع المفروضdogs بدون the


layanAlamo3

كيف تنطق Among


haitham747071

how is my answer wrong????


SuzyAlbeir

The cat sleeps among the dogs . القطه تنام بين الكلاب


SuzyAlbeir

القطه تنام وسط الكلاب وليس بين الكلاب


EntsarBond

تقبل اجابتي


nawara31

عندي مشكلة سابقة بنفس الحرف sleeps امتي اكتبه رجااااءا


maha511

مع (she -it- he → s )


mazesaeed

I.we.they 》》without (s)


Qobe2

استخدمت كلمة among .وطلع لي خطا


salma877661

ماكو هيج حجي


k_abdelhafez

the cat sleeps between the dogs


Fahadmoham9

I choose : the cat sleeps among the dogs, I got wrong answer!!!

I think we can say : the cat sleeps in the middle of the dogs


zainalakha

كل الاجابات غلط ما عدا واحده


passamallam

I think it refer to idiom


AsmaaRefaa3

لم افهم ماقصد السوال


opaaaaa

اشمعنا sleeps ومقولناش sleeping


shame575061

She, he, it الفعل البعدها ياخذ s She loves me He writes It likes me


Noorjelo

Sleep : ينام


BothinaZak

بختار بس بيظهر خطأ


2xwK1

لماذا the cat وليس a cat


waseem828398

االترجمة الاولى ينام وسط السلحفاه


shehabtareq

ليه قالو sleeps مش sleeping?


Deyaa625620

لانو قال القطة تنام بين الكلاب . مقلش القطة نائمة بين الكلاب يعنى مش حدث بيحصل الان


youmna664095

لكني كتبت ذالك


5yAT3

الخطا ان تعبرها مستمره


BsmlMuss

حلو البرنامج بس مينفعش ليه انكم تفهمونا مش تسآلونا


Noorjelo

الإجابة ( 1 )*


Younestovich

Among لاكثر من اثنين


My_Memory

ننصحكم بتخزين كلمات و معاني اللغة الإنجليزية في تطبيق ( ذاكرتي - My Memory ) لضمان تكرار الكلمات في عدة مستويات لتحفظوها و تكرروا مراجعتها طوال السنة في فترات متباعدة دون نسيان.

لتحميل التطبيق : https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mymemory20&;hl=ar


abdalh882234

وقعنا بالفخ ههههه


Witl_10

انتا حمار . |:(


look2008

تابعو ناشنل جيوغرفك ابوضبي


H3qC5

ضفت is عملها غلط


911Nxt

Dogs or the dogs?


omdaahands

فعلا ممكن نقول dogs فقط؟؟؟


pimD11

نعم صحيح

تعلم الإنجليزية في 5 دقائق فقط يوميًا. مجانًا.