Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Yesterday I walked to my house."

Çeviri:Ben dün evime yürüdüm.

0
3 yıl önce

9 Yorum


dgnmrh

"ben dün evime yürüdüm" (Programın cevabı) ile "evime dün yürüdüm" (benim cevabım) arasındaki nasıl bir YANLIŞLI olduğu açıklanabilir mi? 1- Türkçe'de özne yüklemin içinde yer aldığı sürece gizli olarak var olabilir. Yürüdüm fiilindeki üm hecesi aynı zamanda ben öznesi anlamındadır. Bu nedenle bu cümlenin Türkçe çevirisinde BEN olmak zorunda değildir.

2- Bu konu biraz karmaşık. İngilizce cümle YESTERDAY ile başlıyor. Yesterday cümlenin sonunda da olabilirdi. I walked to my house yesterday. Ancak cümlenin başında ise cümle de vurgunun YESTERDAY olduğu anlamına gelir. Peki Türkçe cümlede vurgulu kelime nedir? Yükleme en yakın kelime o cümledeki vurgulu, önemli kelimedir.

Örneğin:

Ali eve dün gitti= Zaman önemli dün gitti Eve dün Ali gitti = Özne önemli- Ali gitti Ali dün eve gitti. = Yer önemli- eve gitti.

Bu üç cümleyi İngilizceye çevirdiğimizde bir tek zamanın yeri değişebilir. Bu nedenle cümle "Ali went to his home yesterday" veya "yesterday Ali went to his home" yazılabilir.

Özetle örnekteki cümle yesterday ile başladığından dolayı zamana vurgu olduğunu düşünürsek "Ben evime dün yürüdüm" daha doğru bir çeviri olur.

Ancak yine belirteyim Türkçe'de cümlelerin önem sıralaması İngilizce ile birebir aynı değil.

7
Cevap ver1 yıl önce

GulYalcin

Ben evime dün yürüdüm neden yanlış

3
Cevap ver2 yıl önce

alperen02

Dub ben evime kadar yurudum olmasi gerekmez mi

1
Cevap ver3 yıl önce

KanyBoy
KanyBoy

Bence Anlatım bozukluğu oluyor Türkçye çevrildiğinde..Ben kendi evime doğru yürüdüm daha doğru çeviri sanki

1
Cevap ver1 yıl önce

Fatih_Yazici

"evime yürüyerek gittim" de eklenebilir.

0
Cevap ver2 yıl önce

GulYalcin

Anlam ayni değil mi

0
Cevap ver2 yıl önce

usdutku

Dün ben evime yürüdüm oluyor

0
Cevap ver2 yıl önce

huseyin12359

Evime dun yürüdüm olmuyor mu

0
Cevap ver2 yıl önce

Endoplazmikreti

Ben dün EVİMDE yürüdüm dersek to the mi oluyor ?

0
Cevap ver1 yıl önce