Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"We have prepared tea for you."

Tłumaczenie:My przygotowaliśmy herbatę dla ciebie.

3 lata temu

11 komentarzy


RadosawWar
RadosawWar

"Przyrządziliśmy" nie przeszło! Why?!

3 lata temu

buskes76

Mi też nie zaliczylo - zgłosiłem 2016-12-09. Z google translator; "prepare" - przygotować, przygotować się, przyrządzać, gotować, przyszykować, ugotować, gotować się, preparować, przysposabiać, uszykować, naszykować, narządzać, opatrywać, urządzić. /// "prepared" - przygotowany, gotowy

1 rok temu

AnnaWojtko1

Nie używa się raczej tego słowa w odniesieniu do herbaty. Można przygotować, zaparzyć.

1 rok temu

Mitchurs
Mitchurs

czemy nie można zrobiliśmy

2 lata temu

roborobert

dosłowne tłumaczenie oddaje rzeczywisty sens zdania, ciekawe czemu nie jest akceptowane jako prawidłowa możliwa odpowiedź.

We have prepared tea for you.

My mamy przygotowaną herbatę dla ciebie.

3 lata temu

olciawin

To co napisałeś jest błędne. Tutaj stosujemy czas Present Perfect. W tym czasie czasownik "be" zastępujemy "have" i "has"("have"-1,2 osoba liczby pojedynczej+ liczba mnoga, a "has"-3 osoba liczby pojedynczej). Wiele osób ma problem z rozróżnieniem kiedy czasownik "have" oznacza "być", a kiedy "mieć". Jednak jest prosty sposób na rozróżnienie.

Gdy po "have" mamy czasownik w 3 formie jest to czas Present Perfect.

Gdy po "have" mamy rzeczownik oznacza to, że coś posiadamy.

3 lata temu

rapanuja

szkoda że w tej aplikacji nie ma żadnych wyjaśnieńm,przeskakujesz na kolejny poziom i dostajesz ćwiczenia w czasie o którym nie masz pojęcia...chore

2 lata temu

AnnaWojtko1

Czy present perfect tłumaczymy jako czas przeszły?

1 rok temu

WarsawWill
WarsawWill

Roborobert ma trochę gra słów tutaj.

"We have prepared tea" - prepared jest czasownik, trzecia forma, Present perfect - przygotowaliśmy herbatę

"We have prepared tea" - prepared jest przymiotnik od imiesłowa - mamy przygotowaną herbatę.

2 lata temu

00raq00

Powinno przejsc rowniez "Zrobiliśmy herbatę dla ciebie"

7 miesięcy temu

aleksandra645100

Przygotowalismy dla ciebie kawe.Nie przeszlo poniewaz nie było my przygotowalismy.

1 miesiąc temu