"I want to eat, for instance cheese."

Tłumaczenie:Chcę jeść, na przykład ser.

4 lata temu

8 komentarzy


Kazikwuka

...mi nie zaliczyło tej formy: : "chcę zjeść na przykład ser" .... chcę zjeść = chcę jeść to, jak sądzę jest to samo w języku polskim jak i angielskim. A forma .. for instance jest rzadziej spotykana od formy for example, więc może dla poszerzenia zasobu słownictwa zaserwowano nam tą formę ( tak trzymać Duolingo :) )

2 lata temu

buskes76

"chcę zjeść" to absolutnie nie jest to samo "chcę jeść to" (forma dokonana i niedokonana). acz Twoja odpowiedź również powinna być zaliczona a nawet być może jest lepsza (!) bo wg mnie;
"I want to eat ..." to bardziej "Chcę zjeść ..."
, natomiast
"I want eating ..." to bardziej "Chcę jeść ..."
, ale niech mnie ktoś z native speaker'ów poprawi jeśli się mylę, poproszę :)

1 rok temu

WarsawWill
WarsawWill

Nie używamy forma "-ing" po "want". To zawsze "want to".

Większość czasowników przyjmuje tylko jedną formę, albo forma "-ing", albo bezokolicznik.

Tylko kilka czasowników przyjmuje oba formy.

1 rok temu

buskes76

dzięki ! Ale teraz muszę spytać, skoro
1) "Chcę jeść, na przykład ser" -"I want to eat, for instance cheese"
to jak będzie;
2) "Chcę zjeść, na przykład ser"
3) "Chce mi się jeść"
?
PS Nie usuwam swojego powyższego wpisu żeby wszyscy widzieli co skorygowałeś i było wiadomo o co chodzi, ew. może go później sensownie przeedytuję

1 rok temu

olciawin

Czy "for example" też tutaj pasuje? Czy może są do tego jakieś reguły?

3 lata temu

WarsawWill
WarsawWill

Tak, "for instance" = "for example".

Wydaje mi się, ż używamy "for example" bardziej w języku pisanym, a "for instance" bardziej w języku mówionym.

1 rok temu

Taxprom.pl

To ma roznice jakas w ang, czy znaczy zupelnie to samo i wykorzystuje sie w tym samym?

7 miesięcy temu

Nika124209

Dlaczego nie zaliczyło prawidłowych wszystkich słów tylko bez przecinka?

2 lata temu
Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.