"My shoes"

Fordítás:A cipőm

September 30, 2014

25 hozzászólás
Ez a téma le van zárva.


msz0418

Miért nem jó az a megoldás: "Én cipőm" ?


picidivaer

Nekem se fogadta el, pedig igy is helyes!


Zoltan49

Mert magyartalan. A magyarban kitesszük a névelőt.


viktorpinter

de annak sincs értelme hogy a cipő


Zoltan49

Ha mindenképpen fontos, hogy az enyém, akkor "Az én cipőm."


LosoncziCs1

Én is ez írtam!


evairenpinter

El kell tudni választani a két nyelvet egymástól.- Ez sokszor nehezen sikerül. A "My shoes" valóban 'Az én cipőimet' jelenti. A "My" névmás elég határozott ahhoz, hogy mellé már nem kell más, mint az egyes vagy többes számú főnév. - A magyar nyelv, azt hogy valami az enyém, személyi jellel fejezi ki: "A cipő-m", s a határozott névelő szinte elkerülhetetlen. - Nagyon ritkán, értetlenség miatt mondhatjuk nyomatékkal, hogy "Az én cipőm.", de ez már szinte mondat értékű, a fenti feladat fordítása nem ez volt. - S még nincs vége. Amíg a magyar nyelv egy pár (két fél) cipőről beszél, s egyes számot használ, addig az angol "a shoe"-t mond, vagy "shoes"-ról szól. A fenti mondat fordítása tehát helyes.


evairenpinter

"Az én cipőm!" - így akartam írni.


LszlKkvlgy

Nem fogadja el a helyes megoldást.


LEJTOV0

Szerintem is Így helyes; én cipőm


djsukika88

Ugyanezt irtam be mint ti es nemjo nemertem h miert nem


szikla03

Pont ugyan ezt írtam és nem jó


mtbessenyei

Amit hallasz azt ird angolul


LilinaVarg1

Azt írta hogy the shoes ami azt jelenti hogy A cipő nem azt hogy én cipőm


LszlSipos12

Itt valami hiba van!


mcregrosso

Pontszám robbanás! Hogy szerezhet valaki egy hét alatt 23000 pontot ? Én is sokkal több időt töltök a duolingo-val mint kellene ,de csak 5000 pontot tudok szerezni. Amíg én egy feladatsorra 10+5 pontot kapok, mások 1500 pontot haladnak.Pedig gyors vagyok. Vagy nem valós személyek játszanak,hanem gépek?


M21-

Én is ugyanezt írtam. Egy szivecskémbe került.


Dobokocka7

Akkor csatlakozom a csoporthoz...


mokuska-vikuska

Am angolul kell de mindegy


Viviike1

Ha "my"-t ir akkor nem A cipőm -.-"


Zoltan49

De igen. A magyarban kitesszük a névelőt. Itt már magyarkodunk, és nem az angolt tanuljuk így.


Pola51

Bocsi, hogy itt írom le, de a "tippek, megjegyzések"-ben van egy elgépelés: 2X2=2 ??? A szöveges részben már jó, four! Köszönöm, ha javítjátok!


CsapoAdrie

Nekem azt írta hogy most nem tudod meghallgatni

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.