"She has forced me to talk."

Fordítás:Kényszerített arra, hogy beszéljek.

4 éve

12 hozzászólás


Thoomi
Thoomi

A beszélni miért nem jó ? Azaz hogy : Ő kényszerített engem beszélni! Pld ha árulkodom.????

4 éve

Papucska
Papucska

Nem hangzik szépen . Szerinted? :)

3 éve

Sziviszotyi

De nyelvtanilag helyes, nem?

3 éve

BerkesSndo

Beszédre kényszeritett engem Ez igy miert nem jo?

3 éve

Adrienn912857

Has-nak az értelmét valaki el tudná nekem magyarázni? Például gondolom E/3 személyben használjuk, azt értem. Tehát a többi személyben "have" van. Ezt is értem :) De minek a mondathoz?

2 éve

_Baben_

Szia, rég foglalkoztam a nyelv tanulással, most kezdtem újra neki, és láttam, hogy más hozzászólásom már volt hasznodra, így megnéztem az adatlapod, 1-2 hozzászólásod, mint pl. ezt is, így bár már előrébb jársz, mint én, de itt besegítek egy kicsit! :) (nem látom sehol hogy ez a hozzá szólás melyik leckében van, csak az adott mondatot látom, de feltételezem ez a befejezett jelen leckéje, vagy az után vmelyik?!?!)

1.Egyrészt javaslom mindenkinek , hogy számítógépen doulingózzon, ne telefonon, mert nem rég fedeztem fel, hogy gépen ha megnyitsz egy leckét, van egy kis elméleti anyag amit jó elolvasni.

2.Töltsetek le a telefonra nyelvtannal foglalkozó appot, vagy gépen keressetek olyan weboldalt, ahol átlátható elméleti anyag van, pl táblázat az igeidőkről. Így meg tudjátok nézni minden igeidőnek a létigéjét, vagy pl a have szó jelentéseit, használatát, stb.

3.Kérdésedre a válasz: Megtanultuk ugye hogy minden mondatba kell létige, de egyszerű jelenben kijelentő módnál ezt nem mondjuk, nem írjuk. (Szerintem ez zavar meg sok mindenkit) Illetve az egyszerű múltnál van még hogy a rendhagyó ige második alakját használjuk, olyankor sem kell a létige, de ebbe nem megyek bele nagyon, csak egy példa lesz majd lentebb.

Egyszerű jelen: (kijelentő módban elhagyjuk a "do" létigét): -I (do) speak English. Beszélek angolul.
-I do not speak English. ; I don't speak English. Nem beszélek angolul. -Do I speak English. Beszélek angolul?

-He (does) speak Enlgish ; He speaks English. Beszél angolul
-He does not speak English. ; He doesn't speak English. Nem beszél angolul. -Does he speak english. Beszél angolul?

E/3 ban az ige után rakunk egy "s" betűt ugye, amit tagadóban és kérdőben nem teszünk oda. Ez azért van mert kijelentőben nem írják a "does" szót, mint látjátok ha írnák, akkor nem kéne az "s" a szó végére.

Csak egyszerű jelen kijelentő módjánál nem kell kiírni a létigét, illetve a már említett egyszerű múltnál, ha rendhagyó igével dolgozunk akkor annak kell a második alakja, ha nem rendhagyó, akkor "-ed"végződést kap az ige, minden más igeidőben ki kell írnia létigét.

(Sok helyen kérdezik minek az "a" a tárgy elé. Ez azért van, mert nem olvasták el a 1 alapok leckénél az elméleti anyagot amit fentebb említettem, mivel mobilon ez nem jelenik meg :/ )

"FIGYELEM! Az angol nyelvben, ha az alany egyes számú, mindig ki kell írni a határozatlan névelőt, még ha a magyarban ez nincs is így. Tehát az "I eat apple" helytelen, helyesen: "I eat an apple"." Tehát a példamondataimban "... a dog"

A "have" szónak több jelentése, használata van. Szóval ha főigeként használjuk birtoklást fejez ki. Két variáció lehetséges: 1.Itt úgy használjuk mint bármely más igét: Egyszerű jelen: kijelentő: alany+(do/does)+ige+... tagadó : alany+do/does+not+ige... kérdő : eldöntedő: do/does+alany+ige... megválaszolandó: kérdőszó+do/does+alany+ige... -I (do) have a dog. Nekem van (egy) kutyám
-I do not/don't have a dog. Nincs (egy) kutyám. -Do I have a dog. Van (egy) kutyám.

  • He does have a dog. Van kutyája. -He does not/doesn't have a dog. Nincs kutyája. -Dose he have a dog. Van kutyája?

Egyszerű múlt: kijelentő módban nem használjuk a létigét, mert az igéhez csapódik az "-ed"végződés, vagy ha rendhagyó az ige, akkor a 2. alakját használjuk (ezeket meg kell tanulni rendhagyó igék táblázatból), tagadó és kérdő módban hasznűlnii kell a létigét, és nem kell múlt időbe rakni az igét (tehát nem kell -ed végződés, vagy 2.alak, csak simán használjuk az ige 1. alakját) kijelentő: alany+ige2.alakja.+... tagadó : alany+did+not+ige... kérdő : eldöntedő: did+alany+ige... megválaszolandó: kérdőszó+did+alany+ige... -I had a dog. Volt kutyám. -I played with my dog. Játszottam a kutyámmal -I did not/didn't have a dog.Nem volt kutyám. -I did not/didn't play with my dog. -Did I have a dog. Volt kutyám? -Did I play with my dog?

Egyszerű jövő: kijelentő: alany+will+ige+... tagadó : alany+will+not+ige... kérdő : eldöntedő: will+alany+ige... megválaszolandó: kérdőszó+will+alany+ige... -I will have a dog. Lesz kutyám. -I will not/ won't have a dog. Nem lesz kutyám -Will I have a dog? Lesz kutyám??

  1. "have got" szerkezet: szintén birtoklásra használjuk, de csak jelen időben szokták gyakran használni. Itt tagadűsnűl és kérdésnél sincs szükség a do létigére!!! Ez az eltérés a két szerkezet közt. -I have got a dog. Van kutyám -I have not got/haven't got a dog. Nincs kutyám -Have I got a dog. Van kutyám?

  2. A "have" harmadik használata pedig létigeként történik. A "have" a befejezett jelen idő létigéje. (alany+have/has+ige 3. alakja, nem rendhagyó igék esetén az -ed végződés) -Próbáltam utána nézni, de nem tudom biztosan lehet e a birtoklást használni befejezett múltban. Ha lehet akkor a példamondatom így néz ki. (két darab have van benne, más jelentéssel, az igének a 3. alakja, a have 3. alakja a had) -I have had a dog. Volt egy kutyám -I have not have a dog.
    -Have I have a dog? Elég érdekesen festenek, nem tudom használják e ebben az igeidőben, ha vki tud biztosat jelezze. Szóval ezt a három példamondatot ne tanuljátok meg. :D De ha más nem arra jó, hogy szemléltesse a have szó több különböző használatait.

VÁLASZ: Tehát a fenti mondatban She has forced me to talk. Alany létige ige Egyszerű jelen : She (do) force .... Alany Létige Ige3. alak Befejezett jelen: She has forced ....

Azért kell a "has", mert az a befejezett jelen létigéje, és mivel csak egyszerű jelenben, és egyszerű múltban, ott is csak kijelentő módban hagyható el a létige, minden más esetben ki kell írni. Így itt is.
Ami rossz az angolban, az a sok ige idő. Befejezett jelen=múlt idő. :) Bosszantó.
Egyesekben felvetődhet a kérdés, hogy akkor miért nem egyszerű múltban van ez a mondat. Azért mert az egyszerű múltat a múltban történt rendszeres, szokásos cselekvés, vagy állapot kifejezésére használják. Tehát ha rendszeresen kényszerítették volna, akkor egyszerű múltban íródott volna a mondat, de mivel ez egyszeri cselekvés volt ezért lett befejezett jelen.

Nincs mese az igeidők szablyait be kell magolni, meg van a logikájuk, le kell ülni átgondolni! Talán úgy a legkönnyebb megérteni ha megjegyezzük a szavakhoz tartozó "szabályt" az első kettőt könnyű megfogalmazni: Egyszerű múlt/jelen/jövő : rendszeres folyamatos cselekvés, állapot volt/ van/ lesz
Folyamatos múlt/jelen/jövő: a cselekvés folyamatban volt/van/lesz Befejezett múlt/jelen/jövő: Jelen:Ezt már nehezebb összefoglalni, jelen időben többféleképp használjuk. pl vmilyen idő óta, vmennyi ideje, épp most, nem használunk múlt idejű időhatározót múlt és jövő: Addigra megtörtént/megtörténik vmi. Pl. mire felkeltem, véget ért a buli / mire felkelek, véget fog érni a buli Folyamatos befejezett: Jelen: már vmióta, valamennyi ideje zajlik a cselekmény, ezek szerintem annyiban térnek el a folyamatos jelentől, hogy olyan időhatározókat használunk, amit folyamatos jelenben nem. múlt, jövő: a befejezett múlthoz hasonló, de itt még nem zárult le a cselekmény pl mire fel kelek már bulizni fognak, mire felkeltem már buliztak

Nyilván ennél azért több szabály, és opció van az igeidőkre, de így beskatulyázva talán könnyebb megjegyezni őket, főleg az egyszerűt, és a folyamatosat, amiket gyakran használunk.

Jó hosszúra sikeredett, mert nem csak a konkrét kérdésre válaszoltam, hanem kitértem mindenre, amivel kapcsolatban gyakran értetlenkednek. Közel sem vagyok profi angolos, igyekeztem nem butaságot írni, de remélem segítségetekre lesz. Sokszor tapasztalom hogy rengeteg a kérdező, de senki nem ad választ, ezen jó lenne vhogy segíteni. Illetve ahogy kezdtem az elején, gépen olvassátok el a leckékhez tartozó elméleti anyagot, használjatok más oldalakat, nézzetek utána az elméleti anyagnak, a szabályoknak, és ne csak a kész választ várjátok. Angolból, azért van fent anyag bőven. Időt kell rá szánni, és megkeresni amit épp meg akartok tudni. pl. hogy használunk e birtokos szerkezetet befejezett jelenben. :D

Egy igeidő táblázat sokat segít, illetve gyakran használt szerkezetekkel foglalkozó iromány. (have, can, could, may, must, stb)

Remélem hasznát veszitek, és nem hiába gépeltem ennyit. :D Jó tanulást mindenkinek!!! :)

2 éve

_Baben_

A példamondatoknál direkt úgy szerkesztettem, hogy minden új sorba essen, a kijelentő, kérdő stb. de a közzététel után nem pont úgy jeleníti meg ahogy begépeltem, pedig úgy átláthatóbb lett volna. :/ De nyilván így is el lehet olvasni. :)

2 éve

leslie413173

Köszönöm a magyarázatot

1 éve

leslie413173

Nem lehetne megkapni valahogy ezt a magyarázatot

1 éve

_Baben_

Ezt hogy érted? Mi az hogy megkapni? Bejelölöd a szöveget, kimásolod, és beilleszted valamilyen szöveges dokumentumba. pl world office, vagy másfajta office, jegyzetfüzet, stb. És akkor meg lesz a gépeden is. :)

1 éve

AuberJnos

Ösztönöz, hogy beszéljek. Ez rossz lenne?

5 hónapja

AuberJnos

Még ösztönzött -tel sem fogadja el!

5 hónapja
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.