"Why do you have white pants?"

Vertaling:Waarom heb je een witte broek?

October 1, 2014

4 opmerkingen
Deze discussie is gesloten.


thatiswierd

Hoe zie ik dat hier om meerfout gaat (broeken) en niet enkelfout?


Simius

Dat kan je niet zien. "Pants" kan zowel "broek" als "broeken" betekenen, ze worden hier allebei goed gerekend.


Wichert8

Ezelsbruggetje: een broek heeft twee broekspijpen. Daarom altijd meervoud. Net als een bril: glasses. Ook altijd meervoud: hett zijn twee glazen in een montuur.


Qualingo

Ik schreef: "Waarom heb jij een wit broek?". Dat is zogenaamd verkeerd. Het juiste antwoord zou zijn: "Waarom heb jij witte broeken?"

Aangezien "pants" zowel "broeken" als "broek" kan betekenen, zou mijn antwoord eigenlijk juist moeten zijn. Of heb ik iets gemist?

Als ik de muisaanwijzer beweeg over het woord "pants", krijg ik correct te zien "een broek (singular)", "broeken (plural)", "broek".

Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.