"Hij heeft zelfs geen kleding aan."

Vertaling:He does not even have clothes on.

October 2, 2014

24 opmerkingen
Deze discussie is gesloten.


mrmdr

Waarom geen "has"? (he does not even has clothes on)


FreekVerkerk

Goede vraag, maar is toch fout. Het is natuurlijk; "he has" en "he does" , maar ook "he does have" of in dit geval "he does NOT have".


Soraya231

Zou u misschien een duidelijke uitleg willen geven, met voorbeeld dank u


FreekVerkerk

ok. De vraag van mrmdr was: Wat is er fout aan de zin: He does not even HAS clothes on. Ik verwijs naar het antwoord van HenkvanEs. Ook ales ik google dan krijg de zin: "does not have" 625 miljoen hits en de zin"does not has: 1000 maal minder, plus een link naar de theorie: http://www.usingenglish.com/forum/threads/153680-Does-not-have-OR-Does-not-has en https://textranch.com/69955/it-does-not-has/or/it-does-not-have/


Soraya231

Dank u zeer ik zie het nu, Het is toch gewoon de s van has die verplaats zicht naar do, dus dan wordt het does. en dan moet er natuurlijk geen has staan omdat die s gaat naar die do

klopt dit wat ik zeg?


SandS2003

I (ik) is Have | You (jij/jullie/u is have | He (hij) is has| She (zij) is has| they (Zij) is has| We (wij) is have| Onder voorbehoud maar volgens mij is het zo.


HenkVanEs

het hulpwerkwoord do wordt in deze situatie vervoegd naar de derde persoon dus does


HenkVanEs

hij heeft is he has, hij heeft niet is he does not have


charley_s2

Ik had: "H-e has even no clothes on." Waarom is dit dan fout?


FreekVerkerk

Ik denk dat de volgorde van de woorden fout is. Voor mij klinkt de volgende zin veel beter: "He even has no clothes on. ". De theorie moet je zelf maar ergens googlen.


charley_s2

Dat klinkt inderdaad beter.. Maar hij geeft die zin met does. k snap dat dat goed is, maar ik vind dit eigenlijk ook wel goed, hoor ..


noortje23-05

Ik heb dezelfde fout gemaakt en snapte ook niet goed waarom het dan fout was


ype4

Ik heb not en even ook in andere volgorde. Hier leer ik juist van.


Soraya231

Ik snap nog steeds niet waarom die deze zin fout geeft:

he does not even has clothes on

het is toch gewoon has

kan iemand een duidelijke uitleg geven alsjeblieft


hendrikvanes

Soraya231 hij heeft is he has ,nu komt het, hij heeft niet, is he does not have bij een ontkenning wordt in de meeste gevallen in het engels,het hulpwerkwoord DO gebruikt. Dit hulpwerkwoord wordt bij gebruik vervoegd he does not have


MentalPinball

To sum up:

Met de derde persoonsvorm enkelvoud (hij, zij, het) moet je een 's' toevoegen aan het einde van het werkwoord, maar in het geval van have, moet je has gebruiken.

Nou, om een negatieve of een interrogatieve zin te maken, moet je een hulpwerkwoord gebruiken (in dit geval, does, want we hebben een derde persoonsvorm enkelvoud).

Als does heeft de 's' 'meegenomen', dan krijgt het hoofdwerkwoord geen 's' niet meer.

Dit is hoe de tegenwoordige tijd werkt in het Engels voor meeste werkwoorden.

Nou, als je wilt have/has got gebruiken, moet je geen hulpwerkwoord gebruiken om negatieve en interrogatieve zinnen te maken, want in dit geval have/has 'werkt' als hulpwerkwoord. Dus plaats je alleen maar 'not' tussenin have/has en got om negatieve zinnen te maken, en verander je de woordvolgorde om interrogatieve zinnen te maken (= have/has gaat voor het onderwerp van de zin).

Bijvoorbeeld:

You have got a cat. (You've got a cat) You have not got (haven't got) a cat. Have you got a cat?

She has got a cat. (She's got a cat) She had not got (hasn't got) a cat. Has she got a cat?

Hopelijk is de taalgrens niet te groot en was mijn uitleg duidelijk genoeg. Sorry voor mijn nederlands.


MentalPinball

Now I realise that wasn't 'summing up', actually, but giving a detailed explanation instead! :) Sorry!


339691

Waarom moet even hier in de zin staan?


MentalPinball

Want het zegt 'zelfs'...


TinekeJess

he even has no clothes on....is dat niet goed?


MentalPinball

Wat heb je precies geschreven? Anders kunnen we je niet helpen.


eQrrk6pO

he even doesn't have any clothes on??


MargreetB1

Ik snap de fout niet, kleren aan hebben kan toch vertaald worden met to wear clothes?

Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.