Duolingo is de populairste methode van de wereld om talen te leren. En het allerbeste: het is 100% gratis!

"I would have returned the book to the library."

Vertaling:Ik zou het boek naar de bibliotheek teruggebracht hebben.

3 jaar gelden

8 opmerkingen


hendy3
hendy3

ik kon het na 10X nog steeds niet verstaan, het woord book

3 jaar gelden

verdian45

Tip: Ik heb onlangs begrepen dat voor dit soort aanmerkingen de knop "Meld een probleem" is aangebracht. Staat met de juiste mensen in verbinding. vr gr

3 jaar gelden

MentalPinball
MentalPinball

De uitspraak van 'book' is juist.

1 jaar gelden

HenkVanEs

terugbrengen is bring back so brought back

3 jaar gelden

MentalPinball
MentalPinball

Terugbrengen= bring back, maar als je 'have' of 'has' gebruikt, moet je altijd een 'past participle' gebruiken.

Dus, brought=teruggebracht (past participle van terugbrengen).

1 jaar gelden

Liefhebber
Liefhebber

waarom gaat de volgende niet: ik zou het boek naar het bibliotheek teruggegeven'?

3 jaar gelden

El2theK
El2theK
Mod

Het is de bibliotheek, en doorgaans wordt iets teruggegeven aan iets/iemand en niet naar iemand.

3 jaar gelden

Liefhebber
Liefhebber

Bedankt, ik snap het al het probleem was de keuze van het werkwoord maar niet het voorzetsel

3 jaar gelden