1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "How big is the distance?"

"How big is the distance?"

Çeviri:Mesafe ne kadar?

October 3, 2014

11 Yorum


hobim

How far is the distance ? Daha iyi değil mi ?


Selcen_Ozturk

hayır. how far: ne kadar uzak. mesela "how far is the hotel?"

ya da sadece "how far is it?" mesafe ne kadar demek

ama mesafe ne kadar uzak gibi bir anlama geleceğinden sizinki olmaz


hobim

Selcen hanım teşekkür ederim.''Mesafe ne kadar büyük ?'' tercümesi biraz tuhaf gelmişti de. Demek öyle kullanılıyormuş.


Selcen_Ozturk

evet "ne kadar büyük" de biraz tuhaf. ben onu "mesafe ne kadar" a değiştirdim ama siteye yansıması biraz zaman alıyor


ekrem25

how much is the distance neden değil asıl doğru olan bu çok saçma


CemYcbg

banada öyle geldi


Fly_You_Fools

Asıl doğru olan bu derken o kadar emin olmayın derim. Sonuçta yeni bir dil öğreniyoruz. "how much" maddi olarak ne kadar anlamındadır. Yani bir nesnenin parasal miktarını sorarken kullanabilirsiniz. Ne kadar ifadesini Türkçede birden fazla anlamı dahil ederek kullanabiliriz, ancak İngilizcede neredeyse her anlam için bir ifade var.


GlserenAte1

how is the distance? yanlış mı?


BurcuAyan1

big i ilk kez ne kadar anlamında kullanıldığını duydum. how big bir kalıp mı ?


deti1959

How long ist the distance? daha uygun değil mi?

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.