1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "I am going to add sugar."

"I am going to add sugar."

Çeviri:Ben şeker ekleyeceğim.

October 6, 2014

11 Yorum


oned-neonjungle

Will ile going to arasindaki fark ne? İkisi de "-ecek, -acak" anlamina gelmiyor mu?

June 22, 2015

slayerpab

İkisi de -ecek -acak ama will de planlanmamış yani bi ara yapacağım ama going to da planlanmış yani şu vakitte yapacağım. Umarım açıklayıcı olabilmişimdir

July 2, 2015

bilgekaganylmz

Will= anlık karar Be going to= 1) planlanmış şeyler 2) "gitmek" kelimesinin şimdiki zaman hâli :D

June 15, 2017

-Baran-

Evet

September 22, 2018

nilgunerol

ilave etmekle eklemek aynı şeydir, şeker ilave edeceğim cümlesinin kabul edilmesi gerekir, neden kabul edilmediğini öğrenmek istiyorum

October 24, 2014

zizey

Kabul edilmemesi için tek neden bir cevap olarak eklenmemesi, yani rapor ederseniz eklenecektir.

February 8, 2015

Atilla216742

Ben de eklenmesi için bildirdim. Bir kez de buraya yazmakta yarar görüyorum. Türkçe'de yemeklere "katmak", ilave etmek", "eklemek" özellikle de ilk ikisi yaygın olarak kullanılmaktadır. Bunlar yöre ağızları değildir. İng. Türk. sözlüklere baktığımız zaman da "add" kelimesi Türkçe karşılığı olarak bu açıklamaları görürüz.

March 5, 2015

DIRT...DIVER

I am going to add sugar. Yani şu anda yapılan bir şeyde sayılabilir. Şeker eklemeye gidiyorum. ( şu anda gidiyorum ama henüz eklemedim)

March 9, 2015

Atilla216742

"add" fiili ing. sözlüklerde "katmak" olarak da tanımlanıyor. "Şeker katacağım." neden Türkçe çeviride kabul edilmediğini anlayamıyorum. Bunu lütfen açıklayabilir misiniz? "Şeker ilave edeceğim." her iki sözcük de Türkçe'de yaygın olarak kullanılıyor.

March 27, 2015

Bisnev99

Eklemeye niyetliysen " be going to" ki öyle

March 18, 2016
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.