1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "He is going to assume I am h…

"He is going to assume I am happy."

Çeviri:O benim mutlu olduğumu farz edecek.

October 6, 2014

10 Yorum


terimjr

Farzetmek ve varsaymak sizin elinizde olan bir durum. Ama zannetmek bilginiz disinda olan bir durum.


lrunol

Dığımı , duğumu gibi ifadeleri which ve that ile kullanıyorduk . Neden bu cümlede kullanmıyoruz ? Madem kullanmıyoruz neden var bu that which olayı? Eğer kullanırsak hangisi olmalı which mi that mi ?


Savas1453

SAYIN YÖNETİCİLER !! Evet --dığı eki nerden geldi?Açiklama yapilirsa ingilizcemiz biraz daha ilerler??


MeteUlku

"He is going to assume that I am happy." ve "He is going to assume I am happy." cümleleri eşit derecede doğru zaten.


CitizenRiza

That kelimesi bir yan cümleciği bir önceki eyleme bağlamak için kullanılan bir bağlaçtır. Bu yapıda kullanıldığında that bazen "tamamlayıcı (pekiştirici) that." adıyla da anılır. Kelime çoğunlukla gözardı edilse de bir çok durumda her görüldüğü cümleden çıkarılmak yoluna da gidildiği görülür ki bu da pek olumlu bir durum değildir.

Bazı durumlarda that kelimesinin atılması cümlenin akışında bir kesinti oluşturabilir ki bu da virgül kullanılırak giderilebilir.

Not: Genellikle that yerine bir çok cümlede which öğesini görürüz. That ve which arasında kesin bir ayrım olmamakla birlikte bir çok dilbilimci ve yazar which'in daha normal olduğunu ve yazı resmi dilinde tercih edilmesi gerektiği görüşünü savunur.


fgonen

Redhouse ingilizce-turkce büyük sözlükte assume karsiligina bakin isterseniz. "Varsaymak, sanmak, zannetmek" yaziyor


fgonen

Zannetmek = farzetmek= varsaymak = assume Boyle bircok sey raporladim ama bir geri bildirim almiyorum


Selcen_Ozturk

farzetmek ve varsaymak eş anlamlıdır ama zannetmek bunlarla eş anlamlı değildir


nezihai

Kabul etmiyor


FahirSoukm1

I am happy şimdi ki zaman I was happy geçmiş zaman

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.