1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "The animals appear at night."

"The animals appear at night."

Çeviri:Hayvanlar gece görünür.

October 7, 2014

15 Yorum


WhyNotPeace

"Hayvanlar gece gözükür" yazdım kabul etmedi. Görünür ile gözükür arasındaki fark nedir?


Turker90

Fark yok. İkisi de aynı anlamlı.


ysfky99

aynen hala gözükür'ü kabul etmiyo


Mehmet_Recep

belirir dedim kabul etmedi


Ninja-Emeklisi

Aynen. Sözlüğe bakınca "belirir" anlamı da var ama kabul etmiyor


ahmethulusikmrc

Hayvanlar gece gözükür kabul edilmelidir


DenizKama

Appear'ın Türkçedeki asıl karşılığı bu cümle için 'görünmek' manasıdır. Bu cümlede bu kelimeyi 'gözükmek' olarak çevirmek hatadır. Cümlede anlatılmak istenen gözle görünen ve görünmeyen tüm hayvanlar için geçerli olan bir yargı vardır. Bunu Türkçe ifade etmenin en iyi yolu veya Türkçe karşılığı 'Görünmek' fiilini tercih etmekten geçer.


Simbiyot

"bir görme organının bir nesneyi veya canlıyı görmesi durumu görünmektir. Gözükme o nesnenin olmadığı durumdan olduğu duruma geçme halini anlatır" diyorsunuz. Gözün görmediği onun görünmediği anlamına gelmez. Ayrıca "hayvanlar gece görünür" denildiğinde aynı anda hepsinin görülmesi mümkün olmadığından, onların görünmediği veya gözükmediği durumu da söz konusu olamaz. Dolayısıyla gözükmek kelimesi kendiliğinden ortaya çıkmak anlamına gelemez.


deleter20

hayvanlar gece gözükürler. neden kabul edilmedi? appear = görünmek, gözükmek, ortaya çıkmak gibi anlamları var hepsi kabul edilmeli. ortaya çıkmak da dahil


Turker90

Şikayet de etseydiniz.


rgtunc

Gece hayvanlar görünür neden kabul edilmedi


damlacebeci28

hayvanlar gündüzde çıkıyor


ala692017

Dogru cevabi verdim ama yanlis saydı

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.