Duolingo is de populairste methode van de wereld om talen te leren. En het allerbeste: het is 100% gratis!

"Ik eet een appel."

Vertaling:I eat an apple.

4 jaar gelden

2 opmerkingen


connor177

waarom is i eat a apple fout. waneer. typ je an

4 jaar gelden

Lenkvist
Lenkvist

Je gebruikt "an" als het eerste geluid van het volgende woord een klinker is. Je zegt dus bijvoorbeeld "an apple" en "an iglo" maar ook "an hour" omdat de h niet wordt uitgesproken.

Is de eerste klank een medeklinker, dan gebruik je "a". "A banana" en "a woman" en ook "a user" omdat aan het begin een j-klank zit.

4 jaar gelden