1. Forum
  2. >
  3. Onderwerp: English
  4. >
  5. "Ik eet een appel."

"Ik eet een appel."

Vertaling:I eat an apple.

October 8, 2014

5 opmerkingen

Gesorteerd op topberichten

connor177

waarom is i eat a apple fout. waneer. typ je an

October 8, 2014

Lenkvist

Je gebruikt "an" als het eerste geluid van het volgende woord een klinker is. Je zegt dus bijvoorbeeld "an apple" en "an iglo" maar ook "an hour" omdat de h niet wordt uitgesproken.

Is de eerste klank een medeklinker, dan gebruik je "a". "A banana" en "a woman" en ook "a user" omdat aan het begin een j-klank zit.


Kiki879820

Ze zeggen dat de vertaling van ik eet een appel i eat AN apple is maar waarom is het AN en geen A

Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.