"Több ezer év"

Fordítás:Thousands of years

4 éve

12 hozzászólás


sarandi.tibor

"More thousand years" miért nem jó vajon?

4 éve

SilentDaddy

Én is ezzel próbálkoztam, de utólag belegondolva , valóban : a "more" valamely mennyiségnél többet jelent, a "several" pedig azt jelöli , hogy valamiből több is van. Persze lehet, hogy tévedek...

4 éve

IstvanBorsanyi

Thousands of years. Ez egy tipikusan olyan eset, amikor az egyenes fordítás nem működik.

3 éve

BEeeSTia

Már elfogadja.

3 éve

BEeeSTia

Összehasonlításban more, számoknál several.

3 éve

EndreNagy0

de hol van az angol mondatból a several?

1 éve

fectroll
fectroll

Several thousand years

3 éve

karak74

Őszinte kíváncsisággal várom válaszod SilentDaddy megjegyzésére. (Ami lehet, hogy a tied után keletkezett, így nem láthattad két évvel ezelőtt. Épp ezért hívnám most fel rá a figyelmedet.) Mert hogy a megoldási javaslatod ellentmond neki. (Vagy nem?) Ezek szerint nem értesz vele egyet?

1 éve

jcsabax
jcsabax

OFF (2017-04-22): Ezért is olyan jó, hogy ez az agyament X éve, hónapja v. napja stb. jelölés terjed mindenütt (pl. youtube). Nehogy véletlenül el tudjuk dönteni a beírások sorrendjét utólag. Mindig nagyon bosszant.
De azt is mondják, hogy az emberiség össz IQ-ja állandó. :D

1 éve

fectroll
fectroll

Helytálló.

1 éve

karak74

Köszönöm a válaszod. Közben én is nézelődtem. (Pl. Dohár féle k.-ben) és ez alapján nekem így jött le: Mindkét válasz jó (a duo-s is és a tied is), csak más megközelítés alapján. Vagyis a tied egyezik a SilentDaddy gondolataival, azaz 'Several' ("néhány") és így "Néhány ezer év." A dou-s meg abból indult ki, hogy az évek sokaságából merítek ki ezret (mértékvevő 'of' szerkezet), de nem egyet (mert többes számú az ezer).

1 éve

TthKlmn
TthKlmn

Évek ezrei, így lenne korrekt!

3 hónapja
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.