"I go look for it."

الترجمة:أنا أذهب لأبحث عنه.

October 8, 2014

43 تعليقًا
هذه المناقشة مغلقة.


Midalisalix

لا تنسوا انكم تدرسون اللغة الانجليزية على الطريقة الامريكية بعض الجمل ستبدو لكم غير مألوفة، والمطلوب هو تقبلها كما هي حتى نعتاد عليها


nawaf521833

هل صحيح هذه الطريقة الأمريكية؟


MariamAnis

المفروض الجملة تبقى i go to look for it ازاي فعلين يجوا ورا بعض


AmalAbusan

مهو احيانا بالجملة بيكون في فعلين main verb و verb auxiliary فgo الmain verb و look auxiliary verb


EngAhmed7

انا فعلا استغربت.


Eman.ly

أليس المفترض I go to look for it ياريت حدنا يفيدنا؟


AmalAbusan

احيانا بالجملة بيكون في فعلين main verb و auxiliary verb فهون go main verb و look auxiliary verb Main verb.. الفعل الرئيسي Auxiliary verb... فعل مساعد

الفعل الرئيسي يأتي بعد الsubject فاعل


hashes1

Searche . Iook ما الفرق


Princess3lovely

الكلمة ( look ) تأتي بعدة معاني حسب المضاف ليها يعني أمثلة (( look for = يبحث )) ، (( look after = يعتني بـ.... )) ، (( يشبهlook up = look for )) ، (( look like ))


anfas_shukr

أنت رائعة.. أشكرك..


AbohmdAlka

يجزاك خير نورتنا


SahmKafawe

i go look for him >


masta16

انا متفقة معكم


MariamKhal14

انا اذهب ابحث عنها!..ازاي يعني؟


mosaedksa

اظن go do يجي فعل بعدهم


ELmSTer1

about it صحيحة ؟؟


YAmohRA

كلمتك تعني "حوالي" او "حول" وليس "عنه"


basharsubh

انا اذهب للبحث عنه ؟؟


NadaYahya2

To يعني الى يعني شلون انا ذاهب الى لابحث عنه


oday1991

كيف فعلين ورا بعضهم


AmazonGX

?????? بس هي تستخدم للتشبيه i look like you كيف ؟؟؟؟


ffoq1

I go look for it


anfas_shukr

الله يهديكم..


MahmoudAlk604409

بتصير I go search fot it


Vel83

هنا كانت ترجمة حرفية فاصبحت فعلين في جملة واحدة l go look for it في جملة اخرى مشايهه كان يرفض الترجمة الحرفية ولا يقبلها


rahfsulman

Look مش بمعني أنظر ياريت حد يفيدني


nouh53394

يعني اني رايح نشوفلك عليه


Raghd_h94

It يلفظها بصعوبة لا نستطيع فهمها


MosaabElgmal

Look اول مره اشوفها بمعني يبحث


Joodalhamed2005

Whats this I put in the questions in arbic ذهبت لآراها!! why not I see it a trow answer


V1P23

وماذا عن..I go to look for it?


Omargamal543590

ليه مش go to look ؟؟؟


DnFy13

Look هي النظرة الخاطفة او البحث عن شيء ما


bFOY163756

لما نكتب go to بيبقى بعديها مكان لو مفيش to يبقى عادي ممكن فعل


zakaria_zizo

احبكم جميعا♥️


bashar460113

سؤال ياشباب وصبايا ..هل برنامج دولنجو يكفي لكي نتقن التحدث بالانكليزية


mrabdullah154479

يجماعه والمصحف ما كنت اعرف اى شىء من اللى بتتكلمو عنه غير بالصدفه بضغط على علامة الكومنت ظهرلى كلامك انا معرفش اى شىء عن القواعد ابقى اشرحو فى الكومنت عشان افهم منكو ياجماعه بالله عليكم


FatimaEzza982497

Look for هي كلمة تعني ابحث رغم ان في كالمتين ولكت عندما تكون look for تعني ابحث

تعلم الإنجليزية في 5 دقائق فقط يوميًا. مجانًا.