"I study."

Fordítás:Tanulok.

October 10, 2014

8 hozzászólás


Mikulas91

Én úgy fordítottam, hogy "Tanulok". Azt szeretném kérdezni, hogy az "i learn" ezzel teljesen ekvivalens, vagy melyiket használják inkább?


LightmanHUN

Szerintem a kettő jelentheti ugyan azt, bár úgy vélem, hogy a 'study' inkább vonatkozik a tanulásra, mint cselekvésre (pl. I'm studying for the exam), míg a 'learn' inkább úgy tanulás, hogy valamilyen tudás/képesség elsajátítása, pl. I learn to play on guitar.


GaborCaV

Szerintem pontosan így van. Study (mint ige) a folyamatot jelenti, tehát ha leülsz és magolsz pl., akkor ezt használod. Learn azt jelenti, hogy amit tanulsz, azt el is sajátítod.

"You can study without learning anything..." Úgy is tanulhatsz, hogy nem sajátítasz el semmit.

"...but you can also learn without studying." De úgy is elsajátíthatsz dolgokat, hogy nem ülsz le azokat tanulni.

(Spanyolosoknak: study = estudiar, learn = aprender.)


Tamas51

Egyetértek az előttem hozzászólókkal, valami ilyesmiről van szó. Én úgy jegyeztem meg a különbségtételt, hogy megtanulok, elsajátítottam valamit (learn) vagy amikor foglalkozom valamivel, tanulmányozok valamit (study)


karak74

Én fellapoztam egy Angol értelmező kéziszótárat, ezt: http://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/ Egy kérdés? Lehet úgy különbséget tenni, hogy: Tanulás általánosságban (= Study ???), vagy egy tananyag, egy tudás elsajátítása ( = learn ???)? Hangsúlyozom, ez csak kérdés. Valaki bólintson már rá, vagy húzza át, mert ez engem is többször megzavart már.. Példa kedvéért: "Jó pap holtig tanul." Ez hogy van angolul? (És mivel ez általános igazság, illetve mondás, ezért szerintem mehet sima present simple igeidőben is, magyarán pont abban, amit a DL is tanít.)


Paczalos

többször is úgy hallottam hogy i steady.. a végén már nem voltam túl nyugodt..


Harga

Nem gond, csak jegyezd meg, hogy amit így hallasz, azt hogyan írják és mit jelent.


NemesBarnus

i study - tanulok

Kapcsolódó fórumok

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.