"She left."

Fordítás:Elment.

October 10, 2014

24 hozzászólás

Népszerű témák szerint

Makuka0

elhagyta. - mert ezt is jelenti nem?

February 16, 2015

Sutus

Nincs tárgy a mondatban.

February 16, 2015

Makuka0

"She left. Fordítás: Elment." az enyém ez lenne: elhagyta. a tárgy: azt, az.

February 16, 2015

Sutus

Ez rendben, de a "She left" mondatban nincs tárgy.

February 16, 2015

Makuka0

ja, megkeveredtem. igen nincs benne tárgy, de hát itt nekem nem is hiányzik. még az általam vitatottban benne foglaltatna az: azt, de van mikor ott sem írják ki.

February 16, 2015

Brigitta63

Az alany és az állítmány kötelező elemek, a tárgy jelenléte csak akkor kötelező, ha a mondat igéje tárgyas ige, ami vonzza a tárgyat.

April 18, 2015

karak74

Én így tudom: Az angol ige úgy jelöli a tárgyas jellegét, hogy van tárgy utána, míg a tárgy nélküli voltát meg úgy, hogy nincs utána tárgy. Tehát az angolban betűről betűre ugyanazt az igét használjuk mindkét esetben. Magyarban az ige ragozása jelöli, ha van tárgya (innen kapta a tárgyas ragozás nevet) és azt is, ha nincs. (Azt hiszem, ezt alanyi ragozásnak hívják.) Tehát az "Elhagyja." az tárgyas ragozású magyar szó. Ennek angol megfelelője az, amiben a 'leave' után mindenképp van tárgy, még ha olyan általánosan mindent jelölő is, mint az 'it'. És mivel itt a mondat múlt idejű, így a 'leave'-ből 'left' lesz, és az "Elhagyta." angolul 'He left it.' lenne.

February 27, 2017

Szanto1

Köszi, nagyon jó a magyarázat.

February 27, 2017

Sutus

Ami feltétel teljesülne is, ha olyan jelentésben használnánk a fenti igét, hogy "elhagyott vmit".

April 18, 2015

Brigitta63

Megkövetlek... :-)

April 18, 2015

Marcsukaka

Én is ezt írtam.. Nem jó

November 13, 2018

Elek55

Hallgatás után azt érteni: "she loved". Még akkor is, ha már tudtam a megoldást.

October 10, 2014

Sutus

nekem most jó

October 11, 2014

Szanto1

Hogy mondjuk, hogy "balra távozott"?

September 27, 2015

karak74

Azt hogy mondod (magyarul), hogy "Eldobtam egy dobot." vagy "Dobj meg egy dobbal." ? Persze, értem én, hogy a dobbal dobálás fura értelmű, de itt most a nyelvtanról és a szavakról van szó. Még egy: 'I have lighted the burner so that I could not light it. However I can't light the burning burner becuse the burning burner already burn.'

February 27, 2017

Szanto1

Jól hangzik. Fogalmam sincs mit jelent, de nyelvtörőnek tűnik. Remélem hamarosan megvilágosodom. :D

February 27, 2017

karak74

Ím a világosság! Előre bocsájtom, én is nemrég kezdtem, ne vedd szentírásnak, amit itt olvasol. A 'light', ha ige, akkor a jelentése gyújtani. A 'have' azt jelöli, hogy a cselekmény befejezett, de a jelenhez kötődik. (Ezt a magyarban legtöbbször a "meg" igekötő tudja kifejezni.) Azaz nem épp gyújtom, hanem meggyújtottam. Technikai dolog, hogy a 'have' után az ige harmadik alakja kell, azaz 'lighted'. A 'burn' magyarul "ég". Ahogyan a 'print' ("nyomtat")-ból 'printer' ("nyomtató") lesz, úgy lesz az "ég"-ből "égő", amikor a 'burn'-ból 'burner' lesz. Tehát itt az égő nem tulajdonság, hanem egy fizikai objektum, pl egy gázégő. Az első tagmondat: "Meggyújtottam az égőt..." A "so that' azt jelenti, "azért hogy", vagy "azért mert így". Itt is többféle "azért hogy" szerkezet van, de itt most ezt kell (lehet) használni. (Lásd Dohár P. könyv VI fejezet 68-dik oldal.) A 'can' "tud", a 'can not' "nem tud", a 'could not' "nem tudnám" (de itt most "nem tudom") Az első mondat így: "Meggyújtottam az égőt, mert így nem tudom meggyújtani /azt/." (Mert hát egy meggyújtott égőt már nem lehet meggyújtani. Aki nem hiszi, járjon utána egy gáztűzhely előtt. Csak az asszony nehogy lükének nézze.) 'However' "mindezek által" (vagy "mindezek miatt") Jön a 'burning' kérdés. Maga a szó a 'burn' ige ing-es ragozása. (Ami leginkább a cselekmény folyamatosságára utal.) Csak ez még itt kétféle lehet, mert ugyanolyan (azaz ing-es) a 'gerund' ragozás is, és a 'present participle' ragozás is. De a 'gerund' főnévként kezelendő, míg a "present participle' (és a 'past participle' is) melléknévként. (Csak a 'past paticle' befejezett, elszenvedett tulajdonság. Pl elégett, felborult, megírt, stb... ) Mivel itt a 'burning' főnév előtt áll (vagyis a 'burner' előtt, ami ugye "égő", mint objektum) és főnév előtt főnév nemigen állhat, így az melléknév lesz, vagyis az égés tulajdonságával bíró, magyarul "égő" (DE! Itt most nem a gázégőre gondolok, hanem egy tulajdonságra!) Vagyis a 'burning burner' magyarul "égő égő"-t jelent. (Egy tulajdonsággal bíró objektum.) A 'becuse' "mert", és az 'already' "már". A teljes két mondat: "Meggyújtottam az égőt, mert így nem tudom meggyújtani /azt/. Mindezek miatt nem tudom meggyújtani az égő égőt, mert az égő égő már ég."

Amúgy ezt először azért írtam le, hogy lásd azt, amit én is megláttam: Igazán hülye mondatokkal csak nyelvtanuláskor találkozik az ember.

Felhasznált irodalom: http://hu.bab.la/igeragoz%C3%A1s/angol/light (vagy ugyanitt a 'burn' ige ragozása) https://hu.scribd.com/doc/125908470/Dohar-Peter-Kis-angol-nyelvtan-pdf (csak itt hiányzik a 44-45 oldal. Pedig ez nagyon jó könyv! Én is a tudásom javát ebből szedtem.)

February 28, 2017

Szanto1

Köszi, nagyon jópofa kis anekdota és a magyarázat is tökéletes és alapos. A későbbiekben még átnézem az ajánlott oldalakat.

March 1, 2017

methosraven87

Valahogy így, de javítsatok ki ha tévedek: She left to the left.

January 21, 2016

Szanto1

Logikus. Szerintem jó így.

January 21, 2016

hegedus10

Ez mi? Egy kifejezés? Vagy ez egy kivétel? Akkor melyik ige múlt ideje?

October 21, 2014
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.