"Wearetalkingaboutit."

Fordítás:Beszélgetünk róla.

4 éve

13 hozzászólás


SzabGyula2

Erről beszélünk, miért nem jó?

4 éve

PterTth2
PterTth2

persze, hogy az a jó. about it, nem aboout him/her.

4 éve

LszlGyrgy

Szerintem jó. Javasold!

4 éve

Sotech1

Már elfogadja. :)

2 éve

[törölt felhasználó]

    Nem.

    1 éve

bela0830

    Az "it" miatt nem mindegy hogy valamiről vagy valakiről beszélgetünk

    2 éve

silverowlpaco

    fogjatok le,mert leütöm magam.azt irtam erről beszélünk,és hibás.náluk van a hiba mert rosszul irták.it helyett her,vagy him lenne akkor igazuk lenne.mindjárt leütöm magam

    4 éve

armiba

    Mivel az "it" nem személyt jelöl, ezért a valóban helyes fordítás: "Arról beszélünk". Nem javítanátok ki?!

    2 éve

MagdolnaHorvath

    Nekem elfogadta, hogy : Éppen arról beszélgetünk.

    2 éve

kogu4
    kogu4

    v.ö. We are talking about a new relationship. Éppen egy új kapcsolatról beszélgetünk.

    9 hónapja

Bogoj
    Bogoj

    beszélünk róla - miért nem jó?

    3 éve

Sotech1

    Helytelen fordítás (bár már elfogadja az erről, arról-t). Az "it" az angolban is minden esetben személytelen, azaz semleges nem. (a magyar nyelvben az, ez; itt: erről, arról) Azaz a "róla" fordítás teljesen helytelen, mert a magyarban a "róla" élőlényre utal sohasem tárgyra (semlegesre). A magyar nyelv is megkülönbözteti az élő és élettelen dolgokat, ha nem is különbözteti meg a hímnem, nőnemet.

    2 éve

Harga
    Harga

    Felénk a "róla" nem csak élőlényre utalhat. Pl. amikor fizetésemelést kérek és a főnök nem zárkózik el, elfogadott válasz részéről, hogy: "Beszélhetünk róla." Ennél a mondatnál nekem a legszimpatikusabb fordítás, hogy: "Beszélgetünk róla.", bármire is vonatkozik. Esetleg: "Pont arról beszélgetünk."

    1 éve
    Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.