"Zijn kinderen lezen de krant."

Vertaling:His children read the newspaper.

4 jaar gelden

12 opmerkingen


Murat61010

Kan iemand mij uitleggen hoe het het zid met read od reads

4 jaar gelden

dagmar427412

Bij he, she, it komt er een s achter het werkwoord. Bij you, we, they komt er geen s achter het werkwoord.

3 jaar gelden

dagmar427412

His children valt onder they dus daarom komt er geen s achter het werkwoord

3 jaar gelden

Lenkvist
Lenkvist

Hier is een goede grammatica-uitleg: https://www.duolingo.com/comment/2001647

4 jaar gelden

Emmadepemma07

Kan iemand mij uitleggen waarom boven de zinnen staat:kies ALLE juiste vertalingen.?

3 jaar gelden

El2theK
El2theK
Mod

Als het een meerkeuze vraag is kan het zijn dat er meerdere antwoorden goed zijn.

3 jaar gelden

balkisa29

kinderen is een meervoud en ik schreef his childrens read the newspaper en het was fout ?

2 jaar gelden

El2theK
El2theK
Mod
  • Child - kind - enkelvoud
  • Children - kinderen - meervoud
2 jaar gelden

supertaal123

waarom is het his children en niet their children ?

1 jaar gelden

MentalPinball
MentalPinball

Omdat dit zin gaat over de kinderen van één man, dus zijn kinderen = his children

Hun kinderen= Their children (hier gaat je over de kinderen van een koppel, bijvoorbeeld).

Sorry voor mijn nederlands, hopelijk kan je alles dat ik juist heb gezegd begrijpen.

1 jaar gelden

jaklienvercaemer

his=3° pers enkelvoud dus read met "S"

1 jaar gelden

El2theK
El2theK
Mod

Children = meervoud

1 jaar gelden
Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.