Duolingo is de populairste methode van de wereld om talen te leren. En het allerbeste: het is 100% gratis!

"Zijn kinderen lezen de krant."

Vertaling:His children read the newspaper.

3 jaar gelden

16 opmerkingen


Murat61010

Kan iemand mij uitleggen hoe het het zid met read od reads

3 jaar gelden

dagmar427412

Bij he, she, it komt er een s achter het werkwoord. Bij you, we, they komt er geen s achter het werkwoord.

3 jaar gelden

dagmar427412

His children valt onder they dus daarom komt er geen s achter het werkwoord

3 jaar gelden

Lenkvist
Lenkvist

Hier is een goede grammatica-uitleg: https://www.duolingo.com/comment/2001647

3 jaar gelden

Emmadepemma07

Kan iemand mij uitleggen waarom boven de zinnen staat:kies ALLE juiste vertalingen.?

3 jaar gelden

El2theK
El2theK
Mod

Als het een meerkeuze vraag is kan het zijn dat er meerdere antwoorden goed zijn.

3 jaar gelden

balkisa29

kinderen is een meervoud en ik schreef his childrens read the newspaper en het was fout ?

1 jaar gelden

El2theK
El2theK
Mod
  • Child - kind - enkelvoud
  • Children - kinderen - meervoud
1 jaar gelden

supertaal123

waarom is het his children en niet their children ?

1 jaar gelden

MentalPinball
MentalPinball

Omdat dit zin gaat over de kinderen van één man, dus zijn kinderen = his children

Hun kinderen= Their children (hier gaat je over de kinderen van een koppel, bijvoorbeeld).

Sorry voor mijn nederlands, hopelijk kan je alles dat ik juist heb gezegd begrijpen.

1 jaar gelden

jaklienvercaemer

his=3° pers enkelvoud dus read met "S"

1 jaar gelden

El2theK
El2theK
Mod

Children = meervoud

1 jaar gelden

thomas827076

read is lees en reads is lezen

2 jaar gelden

Lenkvist
Lenkvist

Dat klopt niet.

Bij he/she/it gebruik je "reads". Bij de rest gebruik je "read".

2 jaar gelden

mullac1992
mullac1992

Nee, "read" is of lees of lezen of leest (I read = Ik lees, you read = jij leest, we/you/they read = wij/jullie/zij lezen) "reads" is normal gesproken "leest"

2 jaar gelden

SafahSaada

Uhmm echt niet reads hoort bij he, she, it En read hoort bij de andere vervoegingen

2 jaar gelden