Duolingo is de populairste methode van de wereld om talen te leren. En het allerbeste: het is 100% gratis!

"De katten van de kinderen."

Vertaling:The children's cats.

1
3 jaar gelden

8 opmerkingen


AnnieHuyghe

waarom die apostrofe ? children's, graag wat meer uitleg over die regel dat mis ik hier wel op die site

4
Reageer3 jaar gelden

Lenkvist
Lenkvist

VanErna

Ik had the childrens' cats getypt ....bij een vorige les-omdat bij The girls' apples de apostrof dus dat kommaatje achter de s moest...ik had het fout nu...even snap ik het niet meer.

0
Reageer3 jaar gelden

WordFitlySpoken
WordFitlySpoken

Ik kan dit uitleggen :)

Als je typt the girl's apples, de apostrof vertelt je dat de appel is van één meisje. Als je typt the girls' apples, dat maakt het meervoud bezittelijk. In deze zin, children is al meervoud, dus je kan de apostrof na het einde van het woord te zetten. Voeg dan de 's'.

Sorry over eventuele grammaticale fouten, mijn Nederlands is nog niet zo goed.

12
Reageer23 jaar gelden

Aurora478188

Duidelijk, Bedankt !

2
Reageer2 jaar gelden

KubraBicer

Omdat girls al met een s beëindigd

1
Reageer2 jaar gelden

victoria340742

Ik begrijp niet wanneer er('s) moet staan

0
Reageer1 jaar gelden

MentalPinball
MentalPinball

's betekent dat een ding van iemand is (als in 'the children's cats'=de katten van de kinderen).

In andere zinnen 's kan in plaats van 'has' of 'is' staan.

Maar als 's staat tussenin twee naamwoorden (nouns), betekent het altijd 'van' en je moet voor de vertaling de tegengestelde volgorde gebruiken.

My mother's shoes= de schoenen van mijn moeder= mijn moeders schoenen.

2
Reageer1 jaar gelden