"De katten van de kinderen."

Vertaling:The children's cats.

4 jaar gelden

11 opmerkingen


AnnieHuyghe

waarom die apostrofe ? children's, graag wat meer uitleg over die regel dat mis ik hier wel op die site

4 jaar gelden

Lenkvist
Lenkvist

Hannie338659

Hoi Mental, je nederlands vind ik al heel goed hoor. Als ik zo mijn engels kan krjjgen ben kk zeer blij. Ik ben 54 en nog is mijn engels slecht.

1 maand geleden

VanErna

Ik had the childrens' cats getypt ....bij een vorige les-omdat bij The girls' apples de apostrof dus dat kommaatje achter de s moest...ik had het fout nu...even snap ik het niet meer.

3 jaar gelden

WordFitlySpoken
WordFitlySpoken

Ik kan dit uitleggen :)

Als je typt the girl's apples, de apostrof vertelt je dat de appel is van één meisje. Als je typt the girls' apples, dat maakt het meervoud bezittelijk. In deze zin, children is al meervoud, dus je kan de apostrof na het einde van het woord te zetten. Voeg dan de 's'.

Sorry over eventuele grammaticale fouten, mijn Nederlands is nog niet zo goed.

3 jaar gelden

Aurora478188

Duidelijk, Bedankt !

2 jaar gelden

KubraBicer

Omdat girls al met een s beëindigd

2 jaar gelden

victoria340742

Ik begrijp niet wanneer er('s) moet staan

1 jaar gelden

MentalPinball
MentalPinball

's betekent dat een ding van iemand is (als in 'the children's cats'=de katten van de kinderen).

In andere zinnen 's kan in plaats van 'has' of 'is' staan.

Maar als 's staat tussenin twee naamwoorden (nouns), betekent het altijd 'van' en je moet voor de vertaling de tegengestelde volgorde gebruiken.

My mother's shoes= de schoenen van mijn moeder= mijn moeders schoenen.

1 jaar gelden

eddf12

Kan je ook niet zeggen van: the cats is from the children?

2 jaar gelden

MentalPinball
MentalPinball

Nee, dat gaat niet.

'The catS ARE from the children' betekent dat je katten gekregen hebt, en dat de kinderen aan jou gegeven hebben.

Dus de einige manier om 'eigenschap' te tonen is met het gebruik van de 'possessive case' na de 'eigenaar'.

Sorry voor mijn nederlands, ik ben het aan het leren.

1 jaar gelden
Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.

Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.