1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Čteme noviny."

"Čteme noviny."

Překlad:We read a newspaper.

October 18, 2014

13 komentářů


Typix

Jaký je rozdíl, nebo jak poznám kdy je newspaper a kdy newspapers?


ValaCZE

newspaper jsou jedny noviny a newspapers jsou dvoje a víc.

Poznat se to dá většinou z kontextu, ale při jedné větě těžko.

Když by byla věta čtu noviny, tak tam je teoretický předpoklad, že čtu jenom jedny, protože víc se jich zároveň číst nedá. Ale v téhle větě to nejde poznat a podle mě by šly obě varianty. Protože buď čtou všichni jedny noviny, nebo má každý svoje. :-)


pl4toon

Chapu to take tak. Ale v teto vete i po trech letech od teto pripominky stale system neuznava "newspaper". Kde je chyba?


ladavala

"newspaper" musí mít buď neurčitý nebo určitý člen. Obojí je uznáváno.


LenkaEywa5

Tak jsem schválně zkusila, jestli budou uznány oba platné významy asi nejsou. Trochu škoda.. Nehledě na tom, že jsme v tématu možných čísel, čekala jsem bych uznané i jednotné


tatka_
Mod
Plus

Jak tedy zněla celá vaše věta? Množné (newspapers) i jednotné číslo (a newspaper) je uznáváno.


wHhcu6zT

To nesmím číst dvoje noviny?


ladavala

Klidně můžete, ale pak musíte napsat "We read newspapers." nebo "We read the newspapers."


JanaStakov8

Neni tu potnat jestli jedny nebo vice. Je to matoucí, tudíž nejsem si jistá jestli nam napsat a newpaper


ladavala

Není to matoucí. ČJ to nerozlišuje a proto jsou uznávány všechny tyto varianty [a newspaper/the newspaper/newspapers/the newspapers].


marek916

Jak poznám rozdíl když se píše newspapers a newspaper?


ladavala

Z českého slova noviny to nejde poznat. Na rozdíl od češtiny jsou noviny v angličtině v jednotném i množném čísle. Proto jsou uznávány tyto varianty: newspapers, the newspapers, a newspaper, the newspaper

Příště si, prosím, přečtěte diskuzi, než napíšete další příspěvek. Viz má minulá odpověď.

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.