"I am fine, thank you."

Překlad:Mám se dobře, děkuji vám.

October 18, 2014

17 komentářů
Tato diskuse je zamčená.


MnawCz

Nevím, jestli je to chyba, takže to neohlašuji, spíš dotaz k jazyku. (jestli sem tedy patří)

Je opravdu nutné striktně dodržovat dvojice: Díky -> Thanks Děkuji -> Thank you

Oboje jsou synonyma že?


Nemesis_NaR

Tvůj dotaz je zcela regulérní :-)

Rozdíl mezi "Díky" a "děkuji" i jejich anglickými variantami je vskutku malý. Bylo však rozhodnuto, že se bude dodržovat, především kvůli začátečníkům, aby bylo jasné co je formálnější a co méně.


cruiserupce

"jsem v pořádku děkuju" je také správný překlad


Juliaheczkova

to není fér já místo díky napsala dík jako vždyť v tom není žádnej rozdíl


betyhornak

je mi dobře, děkuji


msse31

Já napsal dík a je to stejný jako dekuji


pelda123456789

Mě to neuznalo protože jsem tam neměla čárku


Leni846495

Mam se dobre, dekuji vam ...to neni spravne, kdyz neni diakritika?


Odysmeky

proč nemůže být díky?!


Nemesis_NaR

Rozdíl ve formálnosti, slovu "díky" odpovídá spíš "thanks", což jsem tu už psal.


venorita362322

Mam klavesnicu bez diakritiky, a tak pise, ze odpoved bola len ciastocne dobra, co stym?


[deaktivovaný uživatel]

    Proč nejde "Je mi skvěle, děkuji."?


ta_panda

    Proc není spravne odpověd já se mám dobře, dekuju vám


Miladavkov

    Napsala jsem: Mám se dobře,děkuji ti.Označilo to za chybu...mělo být prý děkuji vám???


ZdekaSchoo

    to je uznávané, ale chybí mezera za čárkou, přidejte screenshot


SGuthrie0

    I am a beginner at Czech. What do the follwing mean? "se"; "vam" In English please.

    P.S. My wife is from a Czech community in the US. Her family speaks Czech, and the have relatives in Czechland.


ZdekaSchoo

    "se" is a reflexive pronoun, it is a part of a verb "mít se" "to be", "mít see" is a reflexive tantum, "vám" is an objective pronoun, it is an object of a verb thank, in Czech, it is the third case of a word "vy" https://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=vy https://cs.wiktionary.org/wiki/vy https://www.ilearnczech.com/ja-se-v-tom-sise-nevyznam-aneb-reflexive-verbs-in-czech-1/

    Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.