Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"He has wanted to swim."

Tłumaczenie:On chciał popływać.

3 lata temu

17 komentarzy


aszka26

sorry, że tutaj pytam, ale nie mam gdzie. O co chodzi z tym czasem? Czemu nie mogłoby być po prostu "he wanted to swim", co to za czas z formami have i has + czasownik w cz.przeszłym. Szukałam w necie, ale nie mogę tego znaleźć. Czy może mi ktoś to w dwóch słowach wytłumaczć?

3 lata temu

MateuszWro2

Past simple stosuje sie do czynnosci, ktore zaczely sie w przeszlosci i tam skonczyly, przy czym regula mówi, że mamy informacje, kiedy dokladnie wydarzyla sie dana czynnosc w przeszlosci. Natomiast czasu Present perfect (have has) uzywamy, gdy nie wiemy kiedy dana czynosc sie zaczela w przeszlosci i czy wgl sie skonczyla (nadal trwa) Przyklad: He bought a car- On kupil samochod (Wiemy, ze kiedys w przeszlosci mialo miejsce kupienie samochodu i nie wiemy co sie pozniej z nim stalo) He has bought a car- On kupil samochod (Kupil go i nadal posiada, poniewaz dana czynnosc rozpoczeta w przeszlosci nadal trwa)

3 lata temu

ewwa3

Z tym kupnem samochodu to chyba nie jest najlepszy przykład :(

3 lata temu

agataciesielska

Dlaczego?

3 lata temu

ToTomki
ToTomki

Chodzi mu o to, że kupił, czyli czynność kupowania się już zakończyła. Tylko czynność posiadania była w przeszłości i trwa do chwili obecnej

2 lata temu

WarsawWill
WarsawWill

Cześć Joanna. Niestety (a nie wiem dlaczego) DL używa zdanie bez kontekstu, i masz rację w tym zdanie, lepiej będzie "he wanted to swim", i Present perfect nie ma sensu bez więcej informacji.

"He wanted to swim, so we went to the swimming pool" - proste wydarzenie w przeszłości.

"He has wanted to swim almost since he was a baby" - w jego życie, i jeszcze chce pływać, ale aż do dzisiaj' nie umie. Ale być może dzisiaj ma pierwsza lekcja.

Pomysł Present perfect jest bardzo trudny dla Polaków ale zasadniczo łączy coś w przeszłości w teraz (on jeszcze chce pływać i aż do dzisiaj, nie umie).

Często używamy Present perfect z słowami jak "ever (kiedyś), never, just (właśnie), already, yet.

"Have you ever been to Rome" - kiedyś w zycziu.

"I have just seen him" - minuta temu

"We haven't seen that new film yet, shall we go tonight?" - nie go widziałismy i to jest jeszcze prawda teraz.

2 lata temu

tempykoksik

Znalazłem takie coś w starym podręczniku (tak opisano The Present Perfect Tense): "czas ten nie ma odpowiednika w języku polskim. Służy do wyrażania rozpoczętej w przeszłości czynności, która nadal trwa, do czynności dokonanej całkowicie w przeszłości, której skutki sięgają jednak do teraźniejszości lub do czynności która wydarzyła się przed chwilą".

3 lata temu

rinzlerpl

Czyli odnosząc się do przykładu: on chciał sobie popływać (kiedyś) i tego nie zrobił do tej pory?

3 lata temu

miihow

Raczej cos w stylu, A: Why is he crying? B: He has wanted to swim, but we have missed the session. Na moj rozum...

3 lata temu

movemedona

Przyłączam się do pytania :)

3 lata temu

Yola448704
Yola448704

PRESENT PERFECT

8 miesięcy temu

KrzysztofB232414

poczytaj o czasie terazniejszym dokonanym (present perfect ) obczaj konstrukcje tych zdań jak je tworzyć. To bardzo łatwe :)

3 lata temu

OllaaaT_7

Czy wy też macie samo 'm' w odpowiedziach? To błąd doulingo czy coś mi się nie załadowało?

1 rok temu

Krzysiu272885

Też miałem samo "m" tak jak Ty. Chyba pomysłów im zabrakło Olga

1 rok temu

PanPiiiitaaaa

O co chodzi z tym 'm'?

1 rok temu

RomanPacio
RomanPacio

i tak nie wiem dlaczego 'op nie chciał pływać' jest źle, jaka jest różnica między pływać a popływać............

3 lata temu

Radek51

Popływać to pływanie dla relaksu

2 lata temu