A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"Nem mutatott be a szüleinek."

Fordítás:She has not introduced me to her parents.

3 éve

10 hozzászólás


Cicoka

Ezt nem értem: az elején "he" volt, a végére pedig csak a "her" szót kínálta fel, pedig "his" szót kellett volna!!! Ez NAGYON nagy hiba!!! Nem lehet ugyan az a személy az elején férfi, a végen nő! Teljesen értelmetlenné teszi a mondatot! Azonnal ki kell javítania ezt a hibát a duolingónak!

9 hónapja

JanosAuxi
JanosAuxi

Igen, ez nekem is szemet szúrt. De nem feltétlenül hiba: "Peti nem mutatott be Juli szüleinek." De szerintem is nagyon zavaró!

6 hónapja

FromLimerick

Szerintem az "I am not introduced" jelenti szó szerint az, h nem vagyok bemutatva, de tényleg hasonló a jelentés. Én inkább úgy magyaráznám, h a "has introduced" még megtörténhet a jövőben, a sima "did introduce" már nem.

3 éve

budai.doc

Valóban a szenvedő szerkezet is fordítható ronda magyarul, és még kombinálható is a kettő: I haven't been introduced. A befejezett jelen idő itt egy "nem bemutatott" állapotot fejez ki, és ez a lényeg, ezt próbáltam érzékeltetni. A "did introduce" gondolom elírás, a múlt csak "introduced", és ez sem zárja ki azt, hogy a jövőben a bemutatás megtörténjen. A sima múlt inkább a cselekmény hiányára utal, a befejezett jelen az állapotra, például, hogy még nem ismerem a szülőket.

3 éve

FromLimerick

Elírás valóban. Köszi! :) Vagy akkor pontosítok: I didnt introduce my boyfriend - nem mutattam be a barátomat (de már nem is fogom, mert pl szakítottunk) I hasnt introduced my boyfriend - nem mutattam be a barátomat (de még bemutathatom, csak eddig nem tettem meg). Valami ilyesmi a lényeg.

3 éve

budai.doc

Csak a rend kedvéért: didn't. Pont ez ellen tiltakoztam korábban, nincs ilyen különbség a két igeidő között. Ha tegnap nem mutattad be a barátodat, ma vagy a jövőben még bemutathatod, ezt az igeidő nem zárja ki, legfeljebb te magad. A "találkoztál már a szüleivel?" kérdésre válaszolhatod, hogy "még nem", de azt is, hogy "még nem mutatott be nekik". Az utóbbi lesz befejezett jelen, ahol nem a bemutatás ténye az igazán lényeges, hanem az, hogy még nem ismerted meg őket. Az egyszerű múltnál még az is lehetséges (ilyenkor van egy időhatározó is a mondatban), hogy azóta már bemutattak, a tagadás csak a múltra igaz.

3 éve

Vary88

valaki légyszives segítsen; értem, hogy a has és mult időről szól ez a tananyag, de nem egészen értem a különbséget a "She has not introduced me to her parents" és a She did not introduce me to her parents" között? Segítséget köszi

3 éve

budai.doc

Az a helyzet, hogy a "has introduced" nem múlt, hanem befejezett jelen. Olyasmit jelent, hogy eddig még nem mutatott be, ronda magyarul, még nem vagyok bemutatva. Az egyszerű múlt pedig a múlt egy időpontjára vonatkozik, amit most nem ismerünk.

3 éve

Vary88

Köszi

3 éve

Voltaire007

A has minek oda?

4 hónapja