Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"I hate to make the bed."

Çeviri:Ben yatağı yapmaktan nefret ederim.

3 yıl önce

29 Yorum


BarDurukan

yatak toplamaktan doğru kabul edilmesi gerek. Türkçede yatak yapmaktan çok toplamak kullanılır.

3 yıl önce

Onurgule

Bence de kabul edilmeli. Böyle de kullanılıyor. Eğer toplamayı kastetmiyorsanız uyarı koyun ya da bu cümleyi kaldırın.

3 yıl önce

EminTopcu

Kastettigi yatagi hazirlamak belki

2 yıl önce

BarABANOS

Kesinlikle katılıyorum bencede toplamak olmalı

3 yıl önce

skesici

bence de

2 yıl önce

rza35

yatağı hazırlamaktan nefret ederim kabul ediliyor olmalı

3 yıl önce

Kinvango

katılıyorum

3 yıl önce

Nevruztugce

Bardurukana katılıyorum ingilizce çeviriyi birebir yapmak çok saçma! Google translate ingilizcesi mi öğrenicez

3 yıl önce

emin435092

Yatak yapmak? marangoz?

3 yıl önce

tarabyali

Arkadaşlar bu ingilizce alıştırmalar neden farklı diğer dillerde eğitim daha kapsamlı ama türkçede sürekli aynı şeyleri soruyor lütfen daha fazla ilgi istiyoruz..

3 yıl önce

hazal726277

Neyi kast etyiniz acaba ?

3 yıl önce

tarabyali

mesela örne vereyim bi ispanyolca yada diğer başa dillerde daha farklı uygulamalar daha farklı seçenekler var daha çok aktivite var ama türkçede yok ve aynı sorular çok fazla tekrar ediyor

3 yıl önce

onatenver
onatenver

Yatak toplamak kabul edilmeli

3 yıl önce

oceanmariner

cuz ım a carpenter

1 yıl önce

JeanJackR.

yatağı hazırlamaktan nefret ederim

3 yıl önce

bek.girl

hazırlamak prepare sanırım

3 yıl önce

kgdemir

yatak toplamak veya yatak hazırlamak olmalıydı... yatak yapmak nedir. sanki yatak üreticisi

2 yıl önce

Potterhead721800

Yatak toplamak dogru kabul edilmez arkadaslar cunku biri yatagi hazirlamak anlaminda yapmak sizin dediginiz toplamak ise hazirlanan(yapilan) yatagi toplamak olur bana gore

1 yıl önce

CRAZYBOYY

çevirideki yapmak ne anlama geliyor biri açıklasın ya?

2 yıl önce

onatenver
onatenver

yatağı düzeltmek, toplamaktan bahsediyor sorduğun buysa eğer

2 yıl önce

TayyarSusu

Türkçede yatak yapmak yatak toplamakla aynıdır

2 yıl önce

yelizerkoc

I hate to degilde sadece i hate desek ne fark ediyor? Yani burda ki to ne ise yariyor?

2 yıl önce

Kinevart
Kinevart

'hate' ve 'make' iki fiil bir arada kullanıldığı için araya -to- girer.

2 yıl önce

Emre75616

Burada bir yanlis var. Like love hate mind gibi fiillerin arkasinda infinitive degil gerund kullanilir. Yani i hate making olmaliydi. Dualingonun olusturdugu ifade baştan yanlis.

1 yıl önce

kara.tahta
kara.tahta

Gerund da kullanılır to'lu da kullanılır. İki türlü de dersin. I love reading. I like to write. I hate drawing. I love to draw.

8 ay önce

GulerH
GulerH

Ben de aynı mantıkla ters çeviri yapayım

"I hate to do the bad"

:)

1 yıl önce

drerdinck

bence de yatak toplamak ve yatak yapmak aynı anlamda

2 yıl önce

nurxmoleyen

Bune abi

1 yıl önce

Someone74

Bir an aklım ''I hate to make to bed'' olayına gitti.

1 yıl önce