"De krab drinkt water."

Vertaling:The crab is drinking water.

3 jaar gelden

8 opmerkingen


siranailse

Waneer is het drinks of drink

3 jaar gelden

hetechocomel

De vervoegingen van "to drink" zijn als volgt:

I drink You drink He/she/it drinks We drink You drink (meervoud) They drink

"The crab" is in dit geval een 3e persoon enkelvoud (he/she/it) en daarom gebruik je hier "drinks".

3 jaar gelden

creatflowers

Hallo hetechocomel,

Bedankt voor je uitleg. Vindt soms best lastig. ik blijf oefenen...

3 jaar gelden

nthnh
nthnh

"the crab drinks water" lijkt me de meest juiste vertaling, toch word "the crab is drinking water" al oplossing getoond, wat meer vertaald naar "de krab is water aan het drinken"

2 jaar gelden

El2theK
El2theK
Mod
2 jaar gelden

nthnh
nthnh

"he drinks" betekend dus dat hij vaak drinkt terwijl "he is drinking" betekent dat hij nu aan het drinken is ? maar uit het nederlands kan je niet afleiden of het een gewoonte is of dat dit momenteel aan het gebeuren is..

2 jaar gelden

El2theK
El2theK
Mod

Inderdaad, dus kan hij drinkt vertaald worden als he drinks en he is drinking. Welke van de twee het beste is is afhankelijk van de context.

2 jaar gelden

ElsemiekeD1

I drink you drink she drinks

2 jaar gelden
Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.