"I like Friday."

Vertaling:Ik hou van vrijdag.

October 25, 2014

23 opmerkingen


skylgef

Ik hou van vrijdag is beter dan ik hou van de vrijdag want wij Nederlanders zetten bijna nooit een lidwoord voor een naam van een dag in de week

April 10, 2015

[gedeactiveerde gebruiker]

    Ik wil hier graag nog even op reageren. Als je zegt: ik hou van vrijdag (zonder lidwoord) dan is dat alleen goed als het om een specifieke vrijdag gaat. Als je zegt: ik hou van de vrijdag (dus met lidwoord) is de betekenis dat je de vrijdag(en) in het algemeen bedoelt. Het zijn dus twee verschillende betekenissen.

    April 10, 2015

Catiana1551

    Dat is waar

    June 12, 2019

Dharma50

    Wij Nederlanders zetten zeker 'de' voor een dag in de week.

    September 17, 2019

Stoffer1946

    Vrij vertaald kan dit toch ook zijn: ik vind vrijdag eenmooie dag?

    March 29, 2015

aleksandra912x

    eigenlijk wel, maar iets mooi vinden is iets anders dan ergens van houden.

    November 29, 2015

wZl91
    <pre>ظ </pre>
    April 20, 2015

hendy3

    ik vind ook dat het moet zijn ik hou van de Vrijdag als het bedoeld is als elke Vrijdag als het bedoeld is als een bepaalde Vrijdag dan kan het ik hou van Vrijdag zijn.

    April 21, 2015

ToSchutte

    Ik had ook ik hou van de vrijdag

    December 16, 2015

JesseWubs

    (Verwijderd)

    February 7, 2016

jayswagboy
    February 12, 2016

Henk729811

    Ik ben van mening dat, de vertaling "ik hou van de vrijdag" ook correct is. De vertaling "ik hou van vrijdag" is voor tweeërlei uitleg vatbaar en daarom niet duidelijk. 1e vrijdag als dag. 2e vrijdag als Vrijdag de naam van de vrouw van Robinson Crusoe.

    April 5, 2016

DickyZeger

    Is vrijdag een persoon?

    April 22, 2016

ana.vuzor

    Me too

    July 16, 2016

hendy3

    ik hou van de Vrijdag < vind ik normaal Nederlands???

    October 8, 2016

Yvan153689

    Wij Vlamingen zeggen : "Ik hou van de vrijdag"

    August 7, 2017

JelmerBosm1

    I LIKE FRIDAY :D

    February 9, 2018

JelmerBosm1

    DUS

    February 9, 2018

JelmerBosm1

    ;p

    February 9, 2018

Roos2017

    I like friday too

    March 25, 2019

Ithanim11

    ik hou wel van vrijdag want dan is het weekend maar ik haat maandag want dan moet ik naar school

    May 22, 2019

Ria584233

    mijn oplossing is exact hetzelfde als de verwachte. Waarom wordt het dan fout gerekend?

    May 25, 2019
    Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.