Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"He talked to us!"

Tłumaczenie:On z nami porozmawiał!

3 lata temu

20 komentarzy


Paszulka
Paszulka

Dlaczego nie "with us"? Zdanie" He talked to us" rozumiem jako "Mówił DO NAS".

3 lata temu

buskes76

Z innych przykładów i komentarzy na Duolingo wynika że;
1) "He talked to us" -
"On porozmawiał z nami" . /
2) "He talked with us" -
"On rozmawiał z nami" . /
Tak wiem że zaraz odezwą się głosy, iż aspekt niedokonany to powinno być Past Continuous; "He was talking with us" ale niestety między językami często bywa trudno z bezpośrednimi tłumaczeniami

1 rok temu

allbacross

with us to znaczy z nami a nie do nas

1 rok temu

ChingizBun

Tez sglupialem. Juz sam nie wiem

9 miesięcy temu

groszaker

W dosłownym tłumaczeniu tak, ale znaczeniowo spotkałem się z tym określeniem w znaczeniu "skontaktowali się z nami i rozmawialiśmy na ten temat" czyli w skrócie " rozmawiali z nami" . W języku polskim "mówiliśmy do nich" używa się w domyślnym znaczeniu dodatkowym "a nie do tamtych"

3 lata temu

buskes76

"On mówił do nas" zalicza bo sprawdziłem z ciekawości ale szczerze mówiąc to wg mnie powinno być bardziej "On do nas przemówił /powiedział" - bo to bardziej wskazuje na aspekt dokonany

2 lata temu

buskes76

Natomiast "He tolked with us ..." ja bardziej rozumiem jako "On mówił z nami... (np.) jednym głosem" (czyli że był tego samego zdania /optował za tym samym rozwiązaniem) ale mogę się mylić i nie jestem pewien czy w j. en. taka przenośnia ma także zastosowanie

2 lata temu

Lukasenko2525

On powiedział do nas hmmm nie zaliczylo niby

3 lata temu

buskes76

To by bylo; "He told to us"

2 lata temu

netis7
netis7

W zasadzie może być ale lepiej He said to us. talk to raczej rozmawiać (dyskusja), a powiedzieć (mówić) to say. Gdzieś na necie, na forum angielskim, było wytłumaczenie jak jest różnica pomiędzy say-speak-talk. A niżej jeszcze jest mój komentarz co o tym sądzi google translator :)

2 lata temu

arko04

A nie może być "He talked with us"?

2 lata temu

netis7
netis7

Wiem, że to nie do końca wiarygodny tłumacz, ale jako że nikt kompetentny przez rok nie wyjaśnił wątpliwości, skorzystałem z "Pana Google":

{|} He talked with us = He talked to us -> Rozmawiał z nami = On z nami porozmawiał

{||} He said to us -> Powiedział do nas

{|||} He told to us -> Opowiedział nam

ALE

{|} Rozmawiał z nami/On z nami porozmawiał -> He talked with us

{||} Powiedział do nas/Opowiedział nam -> He told us

Z tego wynika

Proponowana przez nas forma "On powiedział do nas" jest raczej tłumaczona "He told us". Tak samo google tłumaczy "Opowiedział nam". Co ciekawe powyższy przykład Duolingo z języka polskiego jest tłumaczony "He talked WITH us"

2 lata temu

grigro1
grigro1

powiedzial do nas - to jest przeciez to samo

2 lata temu

MateuszMyn1

Mi sie wydaje, że to powinno byc w czasie present continuous, czyli "He was talking to us", gdyż ta czynność "ciągnęła" się w przeszłości. Np.robiła- zrobiła, a w tym przykładzie: mówił- powiedział. Jeśli się mylę, to proszę o poprawienie mnie.

3 lata temu

Goombala

Gdy już to past continuous, a nie present continuous... :-/

2 lata temu

WarsawWill
WarsawWill

Czynność ktory ciągnęła się nie automatycznie znaczy że używamy Past continuous, a tutaj nie ma sensu.

Sens tu jest zdziwienia że on rozmawiał z nas (jest wykrzyknik), nie że akcja trwała.

2 lata temu

jarek116403

Zauważyliście że prawie za każdym razem przy wybieraniu wyrazuw zostają tylko 4 słowa XD

6 miesięcy temu

ukasz598810

Nie wiem.

5 miesięcy temu

Aniagacka05

Pisze poprawnie a i tak mi nie zalicza

5 miesięcy temu

Dawid1990991

Kto używa jeszcze słowa ,,mawiał'' .... W innych zadaniach zaliczacie gadał tu też powinno być zaliczone

3 lata temu