Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"Czy jest tu telefon?"

Tłumaczenie:Is there a telephone here?

3 lata temu

16 komentarzy


Brunon0407

czy musi być "here"?

3 lata temu

yuioyuio
yuioyuio

Tak, ponieważ samo Is there a phone? znaczy Czy jest telefon?

3 lata temu

Gregor.Jan

to samo z "is here a phone?"?

2 lata temu

Krzysiu272885

A "Is here a phone? Nie uznało, a wydaje się być poprawne.

1 rok temu

yuioyuio
yuioyuio

Konstrukcja there is/are oznacza jest/są i jest używana do wyrażenia faktu istnienia czegoś, bez precyzowania gdzie. W takiej sytuacji where jest zaimkiem, a nie przysłówkiem, jak wtedy, gdy opisuje miejsce.

Czy jest tu telefon? = Is there a phone here?
Czy jest tam telefon? = Is there a phone there?

1 rok temu

Limal88

'is there a phone' to chyba znaczy 'czy jest tam telefon' a nie tak jak Ty to napisalas 'czy jest telefon.' Ktos tu chyba za duzo ufa wujkowi google

2 lata temu

yuioyuio
yuioyuio

Czy jest tam telefon? = Is there a phone there?

Konstrukcja there is/are oznacza jest/są i jest używana do wyrażenia faktu istnienia czegoś, bez precyzowania gdzie. W takiej sytuacji where jest zaimkiem, a nie przysłówkiem, jak wtedy, gdy opisuje miejsce.

Polecam też zajrzenie do wiarygodnych źródeł, szczególnie gdy ma się zamiar posądzać innych o nie robienie tego. Świetnym przykładem takiego źródła jest słownik, i to też nie byle jaki, a jeden z najbardziej popularnych słowników angielsko-angielskich:
- there [zaimek]: http://www.ldoceonline.com/dictionary/there_1
- there [przysłówek]: http://www.ldoceonline.com/dictionary/there_2.

2 lata temu

Ewa859668

Twoje wyjasnienia sa bardzo czytelne i szybko mozna je zapamietac. Dziekuje

1 rok temu

AndrzejBru1

Dziękuję

8 miesięcy temu

Limal88

"is there a phone there" WTF!? to zes teraz poleciala LOL

2 lata temu

Lisek168274

Pomylila sie oczywiście i mialo byc here na koncu ;)

2 lata temu

123skiper
123skiper

Is there any phone? Jest złe?

1 rok temu

AdrianKope

A "is it a telphone here" ?

2 lata temu

buskes76

"Is it a telphone here ?" - "Czy to jest telefon tutaj ?"

2 lata temu

TomekDrozd

Czemu nie mizna przez does

3 lata temu

swkostka

Cellphone powinni też uznać

2 lata temu