Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"I have received your letter."

Çeviri:Ben senin mektubunu aldım.

3 yıl önce

9 Yorum


BoUnDLeSS_724

"Mektubun bana ulaştı" ile "Mektubun elime ulaştı" arasında ne fark var ki?

3 yıl önce

cerenren

Sizce ? Sanki bi "elime" kelimesi fazlaymis gibi geldi bana , anlam ayni olabilir dakat eger bir cumlede bir kelime varken digerinde o kelime eksikse bu ikisi tam olarak ayni cumleler degildir.

3 yıl önce

HlyaCihangir

Türkçe de ''Senin mektubun elime ulaştı'' ''Senin mektubun elime geçti.'' ile ''Ben senin mektubunu aldım.'' anlam olarak aynı. Ancak gramer olarak ''Senin mektubun elime ulaştı'' cümlesinin ''I have received your letter.'' cümlesine doğru karşılık olduğunu düşünmüyorum. Çünkü özne değişmiş oluyor. Bu İngilizce-Türkçe yönünde çeviride anlam olarak aynı ve doğru olan, üç doğru yanıtın Türkçe-İngilizce yönünde çevirisinde neye göre ayıracağız? En doğru İngilizce kullanımlar nelerdir? Your letter has arrived me. (=Senin mektubun bana ulaştı) Your letter has reached me. (=Senin mektubun bana ulaştı.) ( Subject=The letter.) Özne= Mektup. I have received your letter. ( Subject= I) Özne=Ben.

1 yıl önce

KanyBoy
KanyBoy

I received your letter.Desek olmaz mı..sonuçta mektubunu almış ve iş orada bitmiş

1 yıl önce

Fatihiek1

"Mektubun bana ulaştı" doğru olması lazım

3 yıl önce

uzunoguz

O zaman edilgen çatıya girer ve tense değişir.

2 yıl önce

srclslmz

Mektubun bana ulaştı ? Olamazmı

3 yıl önce

wsynduo

Receive fiili ile olmaz, ayrica burada ozne "I", sizin cumlenizde ise "your letter"

3 yıl önce

VestelKatk

Burdaki asıl anlam kabul etti manasında teslim aldım yada ulastı vb yapiitibari ile birebir ayni anlami ifade ediyorsa okadar inceden bakmayin derim diger taraftan bu sekilde bakilirsa dilimizle asla uyusmayan yapilarla da karsilsmak olasi o halde nasil cevirecegiz

3 yıl önce