"Therearesevendaysintheweek."

الترجمة:هناك سبعة أيام في الأسبوع.

منذ 4 سنوات

32 تعليقًا


tiva1234

ثمة سبعة أيام في الأسبوع

منذ 4 سنوات

Mary_ah

تمت إضافتها. :)

منذ 4 سنوات

bycT12

. شكرا

منذ أسبوع واحد

MuhammadNissay

هناك سبع أيام في الأسبوع

منذ 4 سنوات

Mohamed-A-Maher

خطا نحويا ايام مذكر و العدد يخالف المعدود تبقى سبعة

منذ 4 سنوات

alexalex586122

ايه الفرق بين سبعه وسبعة

منذ 3 سنوات

H3gf

تاء مقصورة وليس هاء

منذ 3 سنوات

YFTU3

التاء المربوطة تاتي في آخر الأسماء والصفات ونفرق بينها وبين الهاء المربوطة في انها تقبل جميع الحركات (الفتحة والضمة والكسرة والتنوين) .

منذ سنتين

SalmaFawal
SalmaFawal

(هناك 7 ايام في الاسبوع )لماذا لم تقبل اجابتي؟

منذ 4 سنوات

Noran13

لان هم لا يقبلو 7 يقبلوها كتابه كده سبعه

منذ 3 سنوات

Noran13

تمام فهمت

منذ 3 سنوات

YasminaSmsm

هناك سبعه ايام في الاسبوع اين الخطأ ؟!!

منذ 3 سنوات

H3gf

الخطأ في سبعه والصحيح سبعة

منذ 3 سنوات

H3gf

وعدم وضع الهمزة في موضعين

منذ 3 سنوات

itachi_for_me

هناك سبعه ايام فى الاسبوع صحيحه ايضا

منذ 3 سنوات

RodyMozy

طيب ما انا عملتها زي التصيح بالظبط مش عارفه الغلط فين!!؟

منذ 3 سنوات

CaptainSea_

هناك سبعة أيام بالأسبوع

منذ 3 سنوات

hadeel110

ماحطيت همزه على كلمه ايام حط لي خطأ ليه؟! :(

منذ سنتين

eslammosta3

هناك سبعه ايام فى الاسبوع اية المشكله فى كدة برضو

منذ 3 سنوات

YFTU3

اضفت هاء ملكية وغيرت المعنى بدلا من ان تضيف تاء مربوطة (سبعة وليس سبعه )

منذ سنتين

polX2

مش معقوله عشان التاء المربوطه اجابتي ب اكملها تكون خاطئه ! يشوفون الاجابه ولا يشوفون انا كيف بالنحو !!

منذ 3 سنوات

Essa1413

7 ايام بالاسبوع اشوفها صحيحه لاكن بتقول هناك 7 ايام بالاسبوع اتوقع الكل راح يخطئ بها لانها ماتقدر تستخدم هناك

منذ سنتين

yomna.hamdy

هناك سبعه ايام فى الاسبوع .. ايه المُشكلة بقه الله يهديك :((

منذ سنتين

sirspeedy

يوجد هناك سبع ايام فى الاسبوع!!

منذ سنتين

OsamaRadwa1

الاسبوع فيه سبعة ايام

منذ سنتين

YFTU3

لماذا لم نقل يوجد سبعة ايام في الأسبوع - كيف افرق بين (هناك ، ويوجد)

منذ سنتين

AhmedNassar5

هناك سبعة أيام بالاسبوع لماذا رفضت اجابتي مع انها أصح من الاجابة الأصلية

منذ سنتين

rose328090

انا كتبت هناك سبعه ايام في الاسبوع

منذ سنتين

HendaMokhtar

في الاسبوع سبعة ايام صح ليه غلط

منذ سنتين

MohammedRa185612

في الاسبوع هناك سبعة ايام

منذ سنة واحدة

Elise.Safa

هناك سبعة ايام بالاسبوع.

منذ سنة واحدة

mariline1990

شكرا على تفاعلكم و الافادة الشاملة ارجوا الاشتراك في ناديي الكود هو MAXYQE

منذ 5 أشهر

المناقشات ذات الصلة

تعلم الإنجليزية في 5 دقائق فقط يوميًا. مجانًا.