1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "He serves coffee."

"He serves coffee."

Fordítás:Kávét szolgál fel.

November 1, 2014

18 hozzászólás

Népszerű témák szerint

pompelmoo

Kávét tálal. Miért nem jó?

November 1, 2014

janicu

Én is ezt akartam kérdezni, nekem sem fogadta el, pedig a felugróban hozza.


narancs12

Csatlakozom a többi hozzászólóhoz.Én is tálaltam!!!


Panda7373

Kávét kínál


MartonGeza

Az, hogy a "fel" helyett "föl"-t írok nem hiba, hanem -sajnos- nem túl eredményes nyelvőri igyekezetem része. A "fölszolgál" éppen azt jelenti, mint a "felszolgál", használata ugyanakkor szebbé teszi a nyelvet, mivel a magyarban nyomasztóan sok az "e" hang. Tehát: Kávét szolgál föl. Azért a "fel" használata is "majdnem jó".


BadovicsBlanka

Kávét tálal,miért nem jó?


Tamas51

Egy műfordításkor az is tökéletes de egy nyelvleckénél a serve = felszolgál.


Maminti.

A "serve" egyik jelentése "tálal", viszont tálalni reggelit, ebédet, vacsorát, egyszóval ételt szoktunk, a kávét kínáljuk, vagy felszolgáljuk. :)


Tamas51

Teljesen igazatok van. A "serve"-nek van tálal jelentése is és így ahogy mondod majdnem passzol is ide. Van szervál jelentése is így most szerva nálad. Van fedez, hág jelentése is úgyhogy azt kell mondanom: b@ssza meg rossz, elhamarkodott és félrevezető választ adtam. Elnézést minden érintettől. A háziasszonyi finom árnyalásoktól eltekintve elmegy ez akár tálalásnak is. Nekem kerülte el a figyelmem ez ideig a tálal jelentés.


Maminti.

Nos, akkor szerválok... Háziasszonyi finomkodassal (és makacssággal) ragaszkodom ahhoz, hogy a kávét nem tálaljuk. ;)


Tamas51

Megismétlem, teljesen igazad van. Ez a ti dolgotok csak finom legyen az a kávé.


Maminti.

Tivadar, thanks to for the lingot :)


kogu4

Valóban a szövegkörnyezettől függ.


KatalinTorma

kávét szervíroz miért nem jó?


espontapon1

Miért ajánlja fel forditásként a "tálal"lehetőséget ,ha nem fogadja el?


GalvanTivadar

This is just to confuse the Russians.


Harga

Már elfogadja.

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.