"He serves coffee."

Fordítás:Kávét szolgál fel.

3 éve

18 hozzászólás


anonymusus

Kávét tálal. Miért nem jó?

3 éve

janicu

Én is ezt akartam kérdezni, nekem sem fogadta el, pedig a felugróban hozza.

3 éve

MartonGeza

Az, hogy a "fel" helyett "föl"-t írok nem hiba, hanem -sajnos- nem túl eredményes nyelvőri igyekezetem része. A "fölszolgál" éppen azt jelenti, mint a "felszolgál", használata ugyanakkor szebbé teszi a nyelvet, mivel a magyarban nyomasztóan sok az "e" hang. Tehát: Kávét szolgál föl. Azért a "fel" használata is "majdnem jó".

3 éve

narancs12

Csatlakozom a többi hozzászólóhoz.Én is tálaltam!!!

3 éve

Panda7373

Kávét kínál

3 éve

Devourer.

she offers coffe

2 éve

BadovicsBlanka

Kávét tálal,miért nem jó?

2 éve

Tamas51

Egy műfordításkor az is tökéletes de egy nyelvleckénél a serve = felszolgál.

2 éve

Maminti.
Maminti.

A "serve" egyik jelentése "tálal", viszont tálalni reggelit, ebédet, vacsorát, egyszóval ételt szoktunk, a kávét kínáljuk, vagy felszolgáljuk. :)

2 éve

Tamas51

Teljesen igazatok van. A "serve"-nek van tálal jelentése is és így ahogy mondod majdnem passzol is ide. Van szervál jelentése is így most szerva nálad. Van fedez, hág jelentése is úgyhogy azt kell mondanom: b@ssza meg rossz, elhamarkodott és félrevezető választ adtam. Elnézést minden érintettől. A háziasszonyi finom árnyalásoktól eltekintve elmegy ez akár tálalásnak is. Nekem kerülte el a figyelmem ez ideig a tálal jelentés.

2 éve

Maminti.
Maminti.

Nos, akkor szerválok... Háziasszonyi finomkodassal (és makacssággal) ragaszkodom ahhoz, hogy a kávét nem tálaljuk. ;)

2 éve

Tamas51

Megismétlem, teljesen igazad van. Ez a ti dolgotok csak finom legyen az a kávé.

2 éve

Maminti.
Maminti.

Tivadar, thanks to for the lingot :)

2 éve

kogu4
kogu4

Valóban a szövegkörnyezettől függ.

4 hónapja

KatalinTorma

kávét szervíroz miért nem jó?

1 éve

espontapon1

Miért ajánlja fel forditásként a "tálal"lehetőséget ,ha nem fogadja el?

10 hónapja

GalvanTivadar
GalvanTivadar

This is just to confuse the Russians.

10 hónapja

kogu4
kogu4

(only a practice) This box will serve as a chair. Ez a doboz székként fog szolgálni.

4 hónapja
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.