"Onlar evi keşfederlerdi."

Çeviri:They would have discovered the house.

4 yıl önce

18 Yorum


EmreEyioz

House ile home un farkini aciklayabilecek var mi?

3 yıl önce

ilknr1
ilknr1

House daha çok "yapı/bina" olarak evi karşılıyor. Home'un "yuva" anlamı da var.

http://forum.wordreference.com/threads/home-vs-house.22094/

3 yıl önce

maidemt

ya ben house yerine home kullandoım kabul etmemesi çok saçma

3 yıl önce

blocer.gn

Home biraz daha soyut bir kavram. Keşfetmek somut bir eylem olduğu için House kullanılması gerekir.

2 yıl önce

Qwa5
Qwa5

cümleyi ilk okuduğumda "discover" yerine "explorer" geldi benim aklıma. sanırım sıkıntı geçmiş zamanın hikayesi şeklinde çekimlenmesi. bu durum geçmişte yaşanmış, belli bir süreliğine devam etmiş bir eylem olarak anlaşılıyor. şöyle örneklendireyim;

ben bu kalıbı sadece şart cümlelerinde, geçmişe dönük bir olasılık belirtilirken görüyorum. "diğer yolu seçmiş olsalardı, o evi keşfetmiş olurlardı." gibi. ama "keşfederlerdi" şeklinde, bir de tek cümle halinde verildiğinde, geçmişte olan ve belli bir süre devam etmiş bir eylem gibi düşünüyorum, yani eve girip, evin odaların tek tek gezip evi keşfetmişler gibi.

biraz uzun bir açıklama oldu ama umarım derdimi anlatabilmişimdir.

3 yıl önce

jzlcdh
jzlcdh

Evet benim sözlügümda "kesfetmek" iki analama var. Hem "discover" hem "explore". Bence bu cümlede "discover" yanlış ve "explore" doğru, mesela "When I was a young child and we visted my uncle's place I used to explore the house and find interesting things.".

3 yıl önce

maryam.ai
maryam.ai

Keşfederlerdi ve keşfederdiler arasindaki fark nedir ? Lütfen açiklar misiniz?

1 yıl önce

HlyaCihangir

''Keşfederlerdi. ''DOĞRU ''Keşfederdiler.'' YANLIŞ.Dilimizde böyle bir kelime kullanılmıyor. -di zaman eki çoğul ekinden sonra gelir.

1 yıl önce

ugurcansayan

İki yerde yanlışınız var: -ler çoğul eki değil üçüncü çoğul kişi eki. "keşfeder idiler = keşfederdiler" doğru olarak kabul edilebilir. Basit eylemlerde kişi ekinin zaman ekinden daha sonra geldiğini görürüz: gittiler (doğru) gitlerdi (yanlış).

1 yıl önce

HlyaCihangir

Yukarıda bahsettiğimiz şahıs they=onlar olduğu için ;doğrudan 3. çoğul sahıs eki ve onun -di li geçmiş zamanı,yani hikayesi olarak izah etmiştim. (Sorunuza göre yani.)

1 yıl önce

erayyaydinn

'Explore'un da kabul edilmesi gerekiyor

1 yıl önce

sinanymn

"they would have discovered the house" olmasi gerekmiyor mu?

11 ay önce

YaseminAya2

Ben 'exploring'yazdım. Yanlış oldu

11 ay önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.