Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"We currently do not have water."

Tłumaczenie:Obecnie nie mamy wody.

3 lata temu

17 komentarzy


broneczka

znowu źle: napisałam teraz i kolejne serduszko spadło. Czy obecnie i teraz w odniesieniu do braku wody nie jest poprawnie?

3 lata temu

gizzard123
gizzard123

Powinno by akceptowane. Przeciez to jest to samo.

3 lata temu

PaweKoodzi7

też tak uważam

2 lata temu

buskes76

tzn. w tym kontekście masz rację że znaczy to to samo ale należy mieć na uwadze że w innych zdaniach niekoniecznie tak będzie

2 lata temu

buskes76

... a tak nawiasem 'teraz' to 'now'

2 lata temu

rahim373

Dlaczego zdanie "Obecnie nie posiadamy wody" jest źle?

3 lata temu

12345krysia

Nie rozumiem dlaczego użyto w zadaniu "do"? Nie wystarczy napisać: "We currently not have water." ?

3 lata temu

yuioyuio
yuioyuio

Niestety nie. W czasie Present Simple przeczenia tworzymy według schematu:

podmiot + do/does + not + bezokolicznik bez to + (dopełnienie)

Jest kilka przypadków kiedy nie używamy czasownika posiłkowego do, są to:
- zdania, gdzie to be jest czasownikiem głównym, np.
You are hungry - You are not hungry = You aren't hungry
- zdania z konstrukcją have got, np.
She has got a cat - She has not got a cat = She hasn't got a cat
- zdania z czasownikami modalnymi, np.
I should go - I should not go = I shouldn't go
We can swim - We cannot swim = We can't swim

3 lata temu

12345krysia

Dziękuję!

3 lata temu

sagitarius7312

A czy poprawnie jest: we currently have not water?

2 lata temu

xmoniczkax.567

Nie, ponieważ zdanie jest w czasie Present Simple, w którym do przeczeń dodajemy (i do pytań) do, does itp.
Chciałbyś/chciałabyć się jeszcze czegoś dowiedzieć o tym czasie?

2 lata temu

buskes76

Powinno być ok; "We currently have no water" tudzież "Currently we have no water" (ale tu nie 'not' tylko 'no' ! - zasada taka; 'not' przed czasownikami natomiast 'no' przed rzeczownikami - inny prosty przyklad, ktory fajnie obrazuje: "Nie mam czasu - "I do not (don't) have time" lub " I have no time" Troszkę czasu już korzystam z Duolingo i wiem że chyba tylko na komentach Native spiker'ów i (wspaniałej, imponującej wiedzy) Asi Dyczki można się oprzeć na 100%. Monia fajnie się udzielasz i chwała ci za to i sam często skorzystałem z Twoich komentów ale też i czasem wyłapałem w nich błędy... więc jeśli nie jesteś pewna to dodaj coś w rodzaju "Wydaje mi się..." / "Moim zdaniem..." (itp) żeby nie mieszać innym gdyż np pyt. sagitariusa nie dotyczyło jaki to czas tylko innego sposobu wyrażenia tego samego w j. en. albo weź też pod uwagę że te same komenty (czasem ale nie zawsze) widać w różnych ćwiczeniach -np. w tlum. z j.en. na pl. / z pl. na en. / w powtórzeniu z wymowy en. / w wyborze prawidłowego tlum. z pośród trzech przykładów... a poza tym można sobie włączyć trening i w tedy nie wiesz z jakiego działu robisz dane zdanie... i np. może chodziło o tłum z j. pl. na en a wtedy tłum. które zanegowałaś jest (prawie) poprawne (drobny błąd jest gdzie indziej niż wskazałaś)... a czasy z j. en. nie odwzorowują się dokładnie 1:1 na czasy w j. pl. i można też użyć innych niż tylko Present Simple!

2 lata temu

buskes76

także "Currently we have no water" tudzież "We currently have no water" (ale tu nie 'not' lecz 'no' ! - 'not' przed czasownikami a 'no' przed rzeczownikami) - inny prosty przyklad, ktory fajnie to obrazuje: "Nie mam czasu - "I do not (/don't) have time" lub " I have no time"

2 lata temu

Grovas1

Czy "currently" nie powinno być na końcu zdanie?

2 lata temu

vinyl87

Ale zyciowe te frazy aktualnie w olkuszu nie ma wody :)

2 lata temu

Marcin115351

"My akurat nie mamy wody" - Myślałem, że zaliczy.

9 miesięcy temu

Regnator

poprawcie zeby zaliczało tłumaczenie: "obecnie nie posiadamy wody" Posiadam i mam to to samo, a jednak z wyrazem "posiadam" nie zaliczylo

1 rok temu