"Csak egy kívánságom van."

Fordítás:I have only one wish.

11/3/2014, 6:17:26 PM

13 hozzászólás


Hencsi25

Nem arról volt szó, hogy az 1 db-ot nem one-al, hanem a/an-el írjuk?

11/3/2014, 6:17:26 PM

tothcila

Ha arra gondolok, akkor az úgy lenne, hogy: I have only a wish. Ez azt jelentené, hogy csak kívánságom van.

11/4/2014, 12:59:42 PM

Bogoj
  • mid van?
  • csak egy kívánságom van. nem a darabszámon van a hangsúly, tehát az a/an tökéletesen megfelelne. szerintem.
2/19/2015, 10:56:57 AM

peter8807

Én is úgy gondolom. És szerintem az a/an attól még hogy határozatlan névelő, ha megszámlálható dolog előtt van meghatározza a mennyiséget. Ugyanúgy mint magyar megfelelője.

9/24/2015, 5:26:39 PM

peter8807

Ja és az only is azt jelenti hogy csak egy, egyedüli ...

9/24/2015, 5:34:56 PM

robmolnar

itt számnév kell, az a/an pedig határozatlan névelő

12/12/2014, 3:36:19 PM

tothcila

Is-is. Az egyet minden további nélkül írhatod "one"-nal is, ha konkrét darabszámról van szó. Van egy labdám: I have a ball. (Akár több is lehet.) Egy labdám van: I have one ball. (Csak egy van.)

12/13/2014, 9:58:02 AM

evairenpinter

Van labdám. - kontra - Egy labdám van.

7/2/2015, 7:36:49 PM

oXcsillagXo

Hat itt nem, mert ez nem egy hatarozatlan nevelo most, hanem pont h konkretan csak egy kivansagod van.

12/31/2014, 7:51:18 PM

VfoneDroid

Az only miért nem mehet hátulra?

10/1/2016, 2:16:33 PM

evairenpinter

Azt szoktuk mondani (a fenti angol mondat alapján) ilyenkor: Csak egyetlen kívánságom van.

5/4/2015, 8:13:45 PM

pakosanya

Így igaz!

7/2/2015, 5:00:53 PM

Patricia-P4

Ez csak rossz példa de figyelni kellet volna annak aki bem érti!;)

12/8/2016, 1:25:32 PM
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.