A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"Apámnak nincs haja."

Fordítás:My father does not have hair.

3 éve

5 hozzászólás


Vary88

miért "does not have" és nem "have not"?

3 éve

adamyoung97
adamyoung97

Mert "have not" a többesszám.

  • Nincs haja a gyereknek - The child has no hair/does not have hair
  • Nincs hajuk a gyerekeknek - The children have no hair/do not have hair
3 éve

Gy.B.

Nekifutok még egyszer... A have not NEM A TÖBBES SZÁM!

A have not van MINDENHOL kivéve az egyes szám harmadik személyt.

"They have" (Több mint egy ember) + we have, you have

ÉS

I have, You have

"He/She/It has" (Egy ember/dolog)

Tehát nem mondhatod, hogy a have not az a többes szám, mert az az egyes szám IS, kivéve egy esetet!

3 éve

adamyoung97
adamyoung97

Miért próbálod még mindig ezt nekem mondani? Mintha én ezt nem tudnám... DE a többes szám, ha a 3. emberről beszélsz. Nem az a helyzet, hogy nem a többes szám, hanem hogy az 1. és 2. emberek ezt a formát is használják.

3 éve

Gy.B.

Gondolom azért nem érted, mi a baj azzal amit mondtál, mert az angol az anyanyelved.

Valaki megkérdezte, hogy miért nem "have not".

Erre te azt írtad: "Mert "have not" a többesszám."

De a 'have not' nem csak a többes szám, mert az egyes szám első és második személye is.

Más irányból megközelítve:

Ha valakinek azt mondod, hogy a "have not" a többes szám, és ő visszakérdez, hogy mit használunk egyes számban, akkor mit mondasz neki? Azt hogy ott is "have not"-ot használunk, kivéve az egyes szám harmadik személyt.

Ha ezek után sem érted, mi a baj a mondatoddal, akkor inkább hagyjuk...

3 éve