"I am neither girl nor boy."

Překlad:Nejsem ani holka ani kluk.

před 4 roky

28 komentářů


Vladao
Vladao

Po delším váhání se ptám: Není tam to první "ani" zbytečné? I bez toho má ta věta stejný význam.

před 4 roky

Nemesis_NaR

Česky jsou správně řekl bych obě varianty, ale ta se dvěma ani mi zní líp. A hlavně tu jde o to, naučit uživatele, že "neither... nor..." znamená "ani... ani...", což s vynecháním prvního ani moc nepůjde :-)

před 4 roky

lubfit

A prečo sa tam nepíšu neurčité členy?

před 3 roky

kacenka9
kacenka9
Mod

Absence clenu je zapeklita vec, ale tady je to proto, ze je kluk a holka uplne a nejvice obecne oznaceni. Nemyslime zadneho kontkretniho ani nejakeho. Kdybychom si tam cesky doplnili 'nejaky' misto neurciteho clenu, tak to skoro ani nejde. Protoze najaky by oznacoval neco existujiciho. Tady je to prirovnani k obecnemu pojmu. K dovrseni zmatecnosti tam lze ten neurcity clen dat.

před 3 roky

rpribyl
rpribyl

A co je? Třetí pohlaví? Proč cpete do (skvĕlého) Duolinga gender nesmysly?

před 1 rokem

PavelBerne5

Chápu co jste napsal, ale co když se cítí být ženou či mužem a ne dívkou či chlapcem? Trochu nadhledu ;)

před 1 rokem

JanVostka1

Cítit se člověk může jak chce, ale vždy to je chlapec nebo dívka.

před 7 měsíci

Penny853152

Chápu, ale tak to postaveno není. Prostě má problém –ať navštíví psychologa a řeší to v soukromí. A nevyřvává to do světa – to mu nepomůže, jen se vyčlení.

před 1 měsícem

KateinaPil
KateinaPil

Co takový transgender? Někdo narozený "ve špatném těle"? Např. Narodí se jako chlapec, ale cítí se být dívkou - nemůže se nazvat chlapcem, protože se tak necítí, zároveň se nemůže nazvat dívkou kvůli svým pohlavním orgánům. Druhá možnost je, že jde opravdu o něco jako "třetí pohlaví" - existují ojedinělé případy, kdy se člověk narodí s pohlavními znaky obou pohlaví - kombinace se liší případ od případu. A proč se něco takového cpe na Duolingo? Kontroverzní věty/situace mohou pomoci zapamatování.

před 1 rokem

MilosZavrel

No umim si predstavit vic vet k nauceni nez davat takove priklady. Tech vet k nepouziti jsem tu za tu dobu cetl hodne. Skoro mi prijde, ze se v nich nekdo vyziva

před 1 rokem

Filomena.Prvni

Nejspíše je MIMOZEMŠŤAN! A chtěl nám tuto skutečnost zde sdělit.

před 1 rokem

Ivo150846

Kdopak je asi ten "Nekdo"?

před 3 měsíci

Penny853152

Souhlasím s rpribyl. Čeští moderátoři by mohli mít rozum a tyto věty odstranit. Už tak tyto zvrácenosti do nás cpou ze všech stran. Je to ubohé. Před chvílí jsem narazila na větu: Ty ženy ŽIJÍ spolu. Přijatelnější překlad "bydlí spolu " to ani nevzalo....Co dodat.....jak UBOHÉ

před 2 měsíci

JindichHor2

Ubohý je jen Váš komentář. Asi máte potřebu diskutovat o něčem jiném než o angličtině, na to je třeba si najít jiná fóra. Jak bylo řečeno, kontroverzní věty/situace mohou pomoci zapamatování. Myslím, že to u Vás bude fungovat skvěle :)

před 2 týdny

Penny853152

I was a pretty girl. Now I am a clever successful woman, perfect wife and a good mother, but I am not a grandmother, yet. Good luck to it = :)))))))

před 2 týdny

DankaEagle

muze se to prelozit i "nejsem ani kluk, ani holka"?

před 2 roky

IchUs2

holka je prvni kluk az druhy

před 1 rokem

Nemesis_NaR

Tak v praxi samozřejmě může, zde je otázka, či to bude uznáno, protože není důvod prohodit pořadí a u vět s příliš mnoha variantama překladu to může být neschůdné - limit jsou 3000 překladů pro jednu větu.

před 2 roky

Marek325

Kde mám vo vete "I am neither girl nor boy" vidieť ten zápor?

před 2 roky

nueby
nueby
Mod

Neither a nor jsou negativní slova.

před 2 roky

IchUs2

ja jsem nejsem, co???to by sned melo byt: i am not ... nebo ne??

před 1 rokem

Nemesis_NaR

Je to v pořádku tak jak to je. "ani - ani = neither - nor", přičemž zápor je vyjádřený už právě tím "neither - nor" a jak je známo, angličtina dva zápory ve větě neumožňuje.

před 1 rokem

RedlichV

Nejde napsat "nejsem dívka ani hoch,,!

před 1 rokem

abuelo6661
abuelo6661

devce aj holka jsou rovnocenne vyrazy - podle mne, ja jsem totiz slovák

před 1 rokem

Filomena.Prvni

Volila bych "dívka" či "děvče". "Holka" mi připadá takové poněkud nedůstojné, příliš familierní, mírně urážející. Vždy to cítím jako "Co ta protivná holka po mně chce." či "lehká holka", "holka pro všechno" a podobně. Slovo "holka" je spíše výraz používaný v Čechách (myslím oblast v ČR). Kupříkladu v lidovce "Holka modrooká nesedávej u potoka...". Na Moravě: "Išlo dívča, išlo v sukni červenej...".

před 1 rokem

sir_dejf
sir_dejf

"Holka" je hovorovy vyraz pro divku, stejne jako je "kluk" hovorovy vyraz pro chlapce...

před 1 rokem

MirkaEberlov

Nejsem dívka ani chlapec to nevzalo...

před 6 měsíci

Filomena.Prvni

Věta vzbuzuje příliš emocí. Proto bych doporučila do nového stromu inspiraci pohádkou "Chytrá horákyně", kde prokurátor říká sedlákovi: "...když je tvá dcera tak chytrá, ať přijde zejtra ke mně, ale ať to není ani ve dne ani v noci, ani ustrojená ani nahá, ani pěšky ani na voze." A hnedle máte tři věty.

před 1 měsícem
Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.