1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "He writes a book."

"He writes a book."

Çeviri:O bir kitap yazar.

November 8, 2014

54 Yorum


buse270071

S eki normalde cogulluk anlamı katar ama geniş zamanda he she it le baslayan bir cumlenin fiiline gelmesi gerekir


lila720485

He writes book cumlesi,he write book olursa hangi zamanda olur?


ICouldntFind

Simple present tense de he she it ozneli fiiller -s takisi alir onun için


muhammedklckrn

Bisey soracam ya He writes a book (o bir kitap yazar) neden writes s takisi almis write olmayacakmi a book 1 kitap


gokhantplg

Geniş zamanda he she ıt den sonra gelen fiil. S takısı alır


AliSivri3

a eki demenize gerek yoktur zaten yazan kişi fikrini değiştirip birden fazla yazabilir


Beydagl

'He ,she ,it 'de o yapar diye bişey söylenince s takısı gelmesi gerekiyo galiba


kemal401691

Ilk basta you diyor


eyll386671

Coook zor bir sınav


minaertul

Sinav degil ders ders


Asminnal1

Sürekli book'u yanlış söylüyorum


mertcanalk1

Hocam bakarmısınız geniş zaman nedir


YusufKerem902958

söylüyorum anlamıyooo


Keremmuham1

Lan tek kitap yazmadim ben ben ask yasadim ulan kiz olsamda kalbim asla sevmekten yorulmadiiii


ouz8977

Sen nediyin aminogli


nuray379529

Bazi kelimelet anlamsiz


KingofTaha

Beyler o kitap yazar diyincede sayıyor


Mehmet471

Sonunda s eki getirilesn bir kelime ya cogul yada orda tekil bir kisinin eylemi yaptigini gosterir


DerinsuDin

Ben o bir kitap yazıyor yazdim da bana yanlış dedi ne farkederki yani ha yazar ha yazıyor ne saçma


gokhantplg

Yazar geniş zaman yazıyor şimdiki zaman


lker930861

Arkadaşlar sizi Türkiye kulübüme davet etmek istiyorum Lütfen gelin 15 kişi var lütfen biraz çoğalsın sizinle konuşurum lütfen gelin


EsmaNurAsl1

Mikrafonda sesimizin kaydedilmedigini nerden bilecegiz ?


olimavra

İYİDE DOĞRU YAZDIM


olimavra

sonuna s eki gelmesi onu çoğul yapar yada ikinci şahısların o eylemi yaptığını gösterir.


fecriye

İsmin sonuna gelen -s eki çoğulluk, fiilin sonuna gelen -s eki geniş zamanda tekil bir şahısın faaliyetini gösterir.


wildstorm_1970

WRİTE İLE WRİTES ARASINDAKİ FARK NEDİR YARDIMCI OLURMUSUN LÜTFEN.


PerfectionistEVK

I, You, We, They ozneleri, bunun yani sira these, those gibi isaret zamirleri genis zamanda kullanilirlarken devamlarinda gelen fiil "s" takisi almaz; ancak He, She, It ozneleri ve this that isaret zamirlerinde fiil genis zamanda kullanilirken "s" takisi alir.


bdmUz

I we you they de write yazılır He she it de s takısı gelerek writes yazılır


LeylaHilal1

Cümle geniş zamanlı. Geniş zamanlı cümlelerde he, she ve it öznelerinden sonra gelen fiil s takisi alır. Yani farkı geniş zamanlı cümlede kullanılmış olması. Bu yüzden write fiile sonuna ''s'' almış.


azat531028

I you we they sahislarina write getirilir. He she it sahislarina writes getirilir


DevrimBerk

Cümle kurarken " s " takısı olmassa çoğul değildir. Writes cümlede kullanılırsa çoğul olursa cümse " s " takısı gelir


gamze5-a

Demekki yanlis yerlerde kelimeleri kullanmissin


fecriye

Cevabı yani 'O bir kitap yazar' cümlesini yazmış olmalı ki doğru yazdım demekte.


handanoksuz

yazar ne alaka. doğrusu yazıyor olmalı .


handanoksuz

yazar ne alaka. doğrusu yazıyor olmalı .


ResulYaran

Genis zaman genellikle yapilan islerde kullanilir. Her gun yapilan rutin islerde veya hobi fobi gibi seyleri anlatirken. Yaziyor yazabilmek icin cumleyi simdiki zamana uyarlamaliyiz


handanoksuz

yazar ne alaka. doğrusu yazıyor olmalı .


Engin_Can

Katiliyorum.. yaziyor daha uygun


rmak933794

S takası fiil he she veya it olunca gelir aksi taktirde fiil oldugu gibi kalir (simple present tense de)


RamazanBedrettin

Bunların türkçesi berbat


Emre9680

Neden books degil diye sormamıs kimse

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.