1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "I have not drunk water today…

"I have not drunk water today."

Fordítás:Ma nem ittam vizet.

November 10, 2014

10 hozzászólás


GyrgyFnyes1

Persze, csak sört!


Bekesi52

Nem értem: drank? drunk? Szótár szerint: drunk: ittas, részeg. Ez már a második eset, ami szerint a 'drank' helyett 'drunk'-ot kér...


kecsek

drank a simple past alak: I drank water yesterday. drunk a past participle alak, tehát a mondat ezzel helyes.


istvantaka3

Mèg nem ittam vizet ma miètt nem jo?


barnak01

Mert annyira még nem vagyok beteg. ;-)


-Redemptio

Drunk jelentését ivott nak îrta...beirom erre a megoldàs ma nem ittam vizet....


jcsabax

Csak annyit írtál, hogy 'Ivott' vagy azt írtad, hogy 'Én ma nem ivott vizet' ?


ant.arn

"Nem iszok vizet ma" - Ez elfogadható? Ha jól tudom befejezett jelennél, nem biztos, hogy a cselekvés befejeződik a mondat pillanatában.


ironcameleon

A jelen pillanatból tekintesz vissza a múltba, ahogy kimondod ezt a mondatot. "Ma még nem ittam vizet." Magyarul ezt nem tudod másként mondani, mint múlt idővel. A cselekvés - a víz ivása - a múltban nem történt meg, csak a hatása vonatkozik a jelenre, például az, hogy állati szomjas vagyok.

"Ma nem iszok vizet." Ez a mondat a kimondásának pillanatától az eljövendőre értendő. Ez egy másik igeidő.

Kapcsolódó fórumok

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.