1. المنتدى
  2. >
  3. الموضوع: English
  4. >
  5. "أنا أشرب القهوة مع الحليب عم…

"أنا أشرب القهوة مع الحليب عموماً."

الترجمة:I generally drink coffee with milk.

November 10, 2014

16 تعليقًا


RafiTalal

المفروض الجملة العربية تكون: عموما انا اشرب القهوة مع الحليب.


Ll041

بصير بلش الجملة ب generally?


.yami

اي يصير


HidarHamza

رجاءً....وضحى


Raneen2020

هي الجملة تبقى نفس المعنى ولكن متل تقديم وتأخير

يجوز بأول الجملة تحطي عموماً أو بأخر الجملة

وإذا بعد الضمير بيكون أفضل أنا عموماً بشرب .... نحن خاصةً نأكل .... وهكذا


7oda-A_A-

(انا اشرب القهوة مع الحليب عموما ) (مش المفروض تبقا ترجمتها) (I am drink the coffee with the milk generally) (ليه كتبوها ) ( i generally drink coffee with milk )


XQSL12

دا زمن مضارع بسيط فنقول الضمير I والفعل drink


ahmadalobr

ليه ما بيزبط I drink coffee with milk generally


mohamed117324

in generally i drink the coffee with milk i think this is also true??


Fawzia113942

I generally drink coffee with milk


asddsdss

Generally i drink coffee whit milk ?


MuhammedTalati

but in arabic there is ال that means we should put (the)


Osmanfarha1

ما هي قواعد إستخدام am مع I ؟؟ I am " I !!


mxIu9

لماذا لم نضع a قبل coffee او حتى milk


aya40266

لأن a بتيجي مع النكرة المفردة والمعدودة واللبن والقهوة لا تعد فى الانجليزية وملهاش جمع يعني مافيش حاجة اسمها milks او coffees لكن تحط a لما تبقى a cup of coffee او a bottle of milk


IdLP847344

ليش ما يقبل اجابتي اذا اكتب ?I drink coffee with milk generally

تعلم الإنجليزية في 5 دقائق فقط يوميًا. مجانًا.