"Benim köpeklerim yağmur yağınca oynar."

Çeviri:My dogs play when it rains.

3 yıl önce

30 Yorum


Enlprck

Rains yerine rain yazdım diye kabul edilmedi

3 yıl önce

soylugur

When ne zaman whenever her ne zaman demek

3 yıl önce

lrunol

whenever her hangi bir demek when dığı zaman demek

3 yıl önce

wise_angel

Dogs play yazdım kabul etti ama dogs ARE play yazsam kabul eder mi?

1 yıl önce

MetinAydinn

"are play" olmaz. "are playing" olur oda şimdiki zamana göre çekimlersin. Yani şöyle;

"My dogs are playing when it rains."

"Benim köpeklerim yağınca oynu(yor)."

...olur.

3 hafta önce

abdullah.dk

Rain neden değil?

3 yıl önce

Mustafa254342

Çünkü burada köpekler ne zaman yağmur yagsa oynar anlami var.Dolayisi ile genis zaman oldugu ve oznemiz de It oldugu icin rain s takisi alir.

3 yıl önce

tahahoca

While yazdım olmadı

3 yıl önce

BetulGenc1

Hala neden when yazdigimizi anlamadim sanirim kaçırdım

1 yıl önce

Merveatar4

when it rains olmuş neden

11 ay önce

incikin_
incikin_

"WHen" iki cümle arasında zaman ilişkisi kuruyor.

  1. Cümle: My dogs play.
    (= Köpeklerim oynar.)

  2. Cümle: It rains.
    (= Yağmur yağar)

WHEN ile bağlarsak:
"My dogs play WHEN it rains."
(= Benim köpeklerim yağmur yağINCA oynar.)


Aslında "It rains." (Yağmur yağar.) cümlesinin başına WHEN getirdiğimizde bir zaman ifadesi elde etmiş olduk:

"WHEN it rains..."
(= Yağmur yağDIĞINDA/yağmur yağINCA...)

11 ay önce

deniz.araz

When kelimesini cümlenin başında kullanınca yanlış dedi. Neye göre when kelimesini cümlenin ortasında kullanıyoruz.

2 ay önce

onderarda

When I came to school I saw them. (Okula geldiğimde onları gördüm) Cümlelerin sırasını değiştirseniz de when gene aynı cümleyle beraber gideceği için bu defa cümlenin ortasına gelir I saw them when I came to school. Yani when aslında cümlenin başında kullanılıyor. when i came home, when i took it gibi. Bu cümleye bağlanan 2. cümlenin önce söylenmesi değişiklik yapmıyor.

3 hafta önce

Bykush1
Bykush1

Bağlaçlardan önce fiilin sonra zamanı söylememiz gerektiğini, temelden başladığımız için, lütfen DAHA ÖNCEDEN öğretin. Teşekkürler.

7 ay önce

karabayirc

When i cook he eat mantığı ile when it rains my dogs play dedim ama o şekilde kabul etmedi. My dogs play when it rains istiyor. Neden?

5 ay önce

hikilic

Burada when yerine whenever kullanılamaz mı? Çünkü aradaki farka baktığımda "when" daha basit bir zamanda iken "whenever" daha esnek ve geniş bir zaman aralığını bahsettiğini hatırlıyorum. Ama burada köpekler her defasında bu işi yapmaları tek sefer veya basit bir zaman olmaması beni burada whenever yapmaya iteledi. Ve hata aldım?

2 ay önce

TubaErba3

Cümle dizilimi yapamıyorum yardımcı olursanız memnun olurum

1 ay önce

oftastan

When ile Whenever arasındaki fark ne :(

3 yıl önce

bokist1

My dogs play if it rains

Denedim de olmadı nedeni cümlenin Yağmur yağarsa köpeklerim oynar

Olması mı yoksa başka bir hata mı var

11 ay önce

Bykush1
Bykush1

It fazlalık. Zaten rain yağmak demek.

7 ay önce

zahit686729

my dogs play when it is rainy diyince neden olmadi

7 ay önce

ismail912039

When bazen cümlenin başına geliyor bazen de ortasına lütfen açıklayabilirmisiniz

6 ay önce

CanUludil

it neden sona gelmedi

2 ay önce

rashadnabi

when it rains my dogs pay neden dogri olamaz?

1 ay önce

kevin631610

Bu cümleyi while ile yazabilir misiniz? Teşekkür ederim

1 ay önce

onderarda

Anladığım kadarıyla, cümlede neyin vurgulaması istendiğine bağlı. Köpeklerin yağmuru görünce oynamaya başlamasını vurgulamak istiyorsanız "when" kullanmak gerekir çünkü "when' in" kullanıldığı yerlerden biride "şu olurken şu oldu" gibi cümleler. Sanırım soruda asıl vurgulanması istenen de bu. Köpeklerin yağmuru görünce oynamaya başlaması. Yok eğer My dogs play while it rains derseniz köpeklerin oynamasının ve yağmur yağmasının aynı anda olduğunu vurgulamış olursunuz çünkü "while" eş zamanlı eylemleri ifade etmekte kullanılır. "While'" yanlış kabul edildiğine göre vurgulanması istenen oyun ve yağmurun eş zamanlı olması değil. Ayrıca bu yazdıklarım kişisel yorum yani hatalı olabilir diye belirtmem gerek.

1 ay önce

husnazas

Ne zaman "when" ne zaman "whenever" kullanılacağını anlamadım.

6 gün önce

bthn01

Plays olması gerekmiyor mu köpeklerim oynar kısmı geniş zaman olduğu için

3 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

köpekler çoğul, fiile -s takısı sadece 3. tekil şahıs için gelir

3 yıl önce

ismail912039

When neden bazen cümlenin ortasına bazende başına geliyor lütfen açıklarmısınız

6 ay önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.