"He put the shirt on."

Tłumaczenie:On założył koszulę.

4 lata temu

12 komentarzy


kuciapek

jak właściwie poznać w takim zdaniu czy jest to czas teaźn. czy przeszły? (poza tym, że akurat tu wiemy, że to rozdział z czasem przeszłym)

4 lata temu

MarcinPost

Po tym, że mamy put a nie puts. W trzeciej osobie l. poj. dodajemy s do czasownika.

4 lata temu

billo3

On zakłada koszule to czynność jednorazowa jeśli nie mamy infromacji i częstotliwości więc pasowałby raczej PC a nie PS

4 lata temu

muad77

W 3 osobie można rozpoznzć czas a w 1 czy 2 bez dodania np. now idzie rozopoznać?

4 lata temu

buskes76

Nie, ew. z wcześniejszego kontekstu.
A tak nawiasem "now" nie używamy w Present Simple bo opisuje on czynności zwyczajowe ~ notoryczne ~ powtarzalne - a nie że wykonywane akurat w tym momencie /teraz bo do tego służy Present Continuous (i to z nim możemy używać "now" !) ; "He is putting the shirt on (now)"

1 rok temu

duolingo806221

A jak by było -on położył koszulę

2 lata temu

natalia12691

Wtedy byloby bez "on" :)

1 rok temu

WarsawWill

"He put the shirt", ale nie ma sensu. Moje pytanie byłoby "Where? Where did he put the shirt?" Po angielsku położymy coś gdzieś.

1 rok temu

Yssydghd

Czemu nie uznało zakładasz tę koszulę

1 rok temu

buskes76

"He puts the shirt on" - "On zakłada koszulę" /
"He put the shirt on" - "On założył koszulę" /
W zdaniu z czasownikiem który ma wszystkie 3 formy takie same tak jak np "put" właśnie tylko w 3 os. l. poj. możemy nawet w pojedynczym zdaniu bez kontekstu rozróżnić czy to Present Simple (po końcówce s) czy Past Simple. W innych osobach np ew. z wcześniejszego kontekstu

1 rok temu

Jaminka9

Jest blad powinno byc puts

10 miesięcy temu

alburd

To byłby czas teraźniejszy. Czasownik 'to put' jest nieregularny: put put put

4 miesiące temu
Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.