Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"Sleep!"

Tłumaczenie:Śpij!

1
3 lata temu

13 komentarzy


anniani

Jesli po danym slowie masz wykrzyknik to oznacza to ze jest to tryb rozkazujacy, np Run! - biegniij, Go! - idz Sleep! - spijj Itd... Jesli by bylo bez wykrzyknika: I run, we run I go, she goes Itd.. To wtedy jest to normalne zdanie bez trybu rozkazujacego. Zawsze w trybie rozkazujacym nie piszemy podmiotu (I, you, she/he/it, we, you, they) i na koncu czasownika dajemy wykrzyknik :)

47
Odpowiedz3 lata temu

miroslaw.b

Yes

1
Odpowiedz10 miesięcy temu

buskes76

Prawie tak jak wmówisz bo wykrzyknik w trybie rozkazującym wcale nie jest konieczny (może być ale niekoniecznie musi), natomiast oczywiście w trybie rozkazującym nie dajemy osoby

0
Odpowiedz1 rok temu

Filip1680

Łał dobrze

0
Odpowiedz9 miesięcy temu

Hania844847

A nie mozna napisac spijmy to jest to samo

9
Odpowiedz9 miesięcy temu

Yola448704
Yola448704

Hania844847, nie można:
Let us sleep - Śpijmy
Sleep - Śpij / Śpijcie

2
Odpowiedz4 miesiące temu

Hania844847

No

0
Odpowiedz8 miesięcy temu

domxa1

To sleep - spać, sleep - śpij/śpijcie i nie musi być wykrzyknika

3
Odpowiedz2 lata temu

Filip1680

Sleep-śpij

3
Odpowiedz9 miesięcy temu

33243491

cze3mu niema osoby np.you, we bo może wyjść też śpijmy

2
Odpowiedz3 lata temu

olciawin

Dlatego że to jest tryb rozkazujący))

22
Odpowiedz3 lata temu

karomar123

Właściwie, to wyjść może "spać".

13
Odpowiedz3 lata temu

wiki0051

GO.TO.SLEEP

If you know what I mean! ;D

1
Odpowiedz1 rok temu